Thursday, February 10, 2011

:(

Bulan 8 ada conference kat Argentina. So, kitorang agak semangat mengapply scholarship untuk dapat bantuan untuk travel. Seperti biasa syarat untuk present di conference adalah untuk hantar rumusan paper yang akan dibentangkan. Saya dok berlalalala buat rumusan 400 patah perkataan dan hantar pada salah sorang encik bos untuk disemak. Oh, dan saya jumpa iklan untuk apply travelling grant. Maka dengan riang gembiranya semalam saya dah draft surat. Saya include tajuk paper yang tak finalised lagi, sebab encik bos haram nak reply email. Busy agaknya.

Hari ni dengan penuh semangat waja saya jumpa encik bos. To my surprise dia sangat berapi mengalahkan berapa ekor jin afrit merasuk. Tetiba dia kata

1. result saya tak patut dipresent kat international conference. watdehek?

2. sebabnya dia kata saya dapat result bertentangan dengan konsep yang selama ni diterima. so, obviously apa yang buat tu salah sebab dah violate konsep yang dah sedia ada.

3. katanya lagi conference bukan tempat present result. conference adalah tempat untuk berkongsi benda yang improve knowledge. oh snap!

4. SAYA TAKKAN DAPAT TRAVEL GRANT kalau present experiment ni. Watdehek?

5. Bad results should not be presented.

Sebab dia cakap dengan penuh bersemangat, siap membuntangkan mata, saya rasa darah menyirap naik ke muka.

Saya kata

1. Sebab supervisor tak cek2 lagi saya punya abstract, jadi saya just PROPOSE, tak finalised pon lagi.

2. The experiment was not perfect, tapi dah buat sehabis baik. A result is a result. Sebab result tu tak disangka, jadi benda tu improve our knowledge lah. Menyediakan peluang untuk kita berfikir kenapa benda ni tak follow konsep yang sedia ada? A RESULT IS A RESULT.

------

Oh gosh, ingat aku hadap sangat ke nak pegi Argentina neh? Memang la hadap tapi kalau PMS ngalahkan pompuan camneh, baik balik Malaysia makan roti canai. huh.

Mencik *nangis* Don't cry for me Argentina!

2 comments:

  1. jah, huhu. dont cry2 okeh.
    die dah tgk ke abstract hg tu? ke lom pape lg die dah bangboombang?

    ReplyDelete
  2. haruslah belum dik nun.tu yang menyirap darah sampai ke bulu telinga! takpelah. depa nih sebenarnya geram jugak kat kami sebab kami jarang defend case. tadi dah defend case kat 1st boss. so sejuk sket. encik bos 1st pun suggest tukar presentation sebab experiment yg ni kompleks sket. se? bukan takleh depa ckp leklok.motip nak tuduh orang buat eksperimen salah. so pissed off sebab satu team tapi kata benda yg buat sesama ni salah.watdehek.rasa nak buang je nama dari sapa-sapa yang patut dr author list. *emo* haha

    ReplyDelete