Wednesday, April 29, 2009

Updates

1-New England Awa*rd. Saya dan Dharma decide untuk masuk program NEA ini. Tanggungjawab kami bila dah daftar adalah melibatkan diri dalam aktiviti universiti/aktiviti luar yang diiktiraf untuk mendapat point. Kalau cukup 1000 point by the time grad, akan dapat sijil. Sebenarnya taklah poyo sangat nak award tu, cuma rasa kena buat sesuatu untuk paksa diri bermasyarakat, selain hadap research dan main game online. Baru minda boleh berkembang dan baru boleh abaikan benda-benda remeh yang memang buang masa dan tenaga je fikir. So, sekarang, asal dapat email je tentang apa2 upcoming program or seminar pasti saya akan tanya dharma - any points if we attend? kekeke

2-Manar. Hari nih Manar datang opis- sekolah cuti. Dia budak pompuan yang saya paksa bergambar hari tuh. So, masa mak dia sibuk kat lab, dia duduk la menepek kat sini. Sekarang nih saya betul2 dah jadi mcm mak ayam - dia sibuk nak ikut ke mana saja saya pegi, huhuhu. Tapi kadang2 dia cuba berlagak dewasa dengan tolong mengemas beg saya - Why is you bag so messy? Sentap kan. Takpelah, ada org tolong kemas dan susun percuma - ala2 buruh kanak-kanak kan.kekeke. Baru kejap nih dia bertanya kenapa saya pakai jeans - haram katanya. So, saya amik masa explain berminit2 beking diri supaya dia paham. And yeah, seronok pulak sembang2 ngan budak kecik nih. Bukan anak sendiri seronok la kan? Ce kalau anak sendiri..kekeke.

3-Masak. Ujung minggu lepas masak ayam masak kicap versi malas. Bertahan sampai 2 hari Yang mengujakan adalah kekaguman tiyapo dengan semangat memasak saya - oh, wanita itu mmg layan saya mcm anak dia! dan baru kejap nih mak Manar mintak resipi - bau sedap katanya. Ehem ehem. Tapi itu nasib. Pagi tadi mahu masak telur dadar hangus sikit sebab saya lupa pelankan api dan sibuk nak basuh pinggan segala. Hahaha. So, pagi tadi sedikit kecoh kat common room bila saya dan dharma masak *dhama masak benda yg sangat canggih - sampai tatau apa dia tuh*, sebab telur hangus sikit dan saya risau fire alam bunyi - kalut bukak tingkap. Kalau bunyi alarm tu mampus! - kena denda 517 dollar sebab bomba akan dtg bila alarm bunyi dan pasti abang bomba bengang kalau alarm bunyi tapi takde apa2 yang terbakar. So, sekarang abang bomba kata kena cas 517 dollar kalau false alarm - so, sejak tu takde dah bunyi alarm. Sentap!

4- Masih hidup. Alhamdulillah, saya masih hidup hari ni. Malam tadi bila saya terjaga, saya nampak heater kecik yg portable tuh dah tergelincir. Saya letak atas meja sbb konon lagi selamat dr boh atas karpet. Ntah pesal heater tergelincir - dekat atas towel pulak tu. So, kalau saya tak perasan, pasti sudah rentung hari ini. Dan mungkin orang-orang yang benci saya kat luar sana tu sedang bergembira sebab saya dah hangus. Tapi alhamdulillah saya masih bernyawa. Dan saya tetiba menjadi risau kalau mati tetiba - hutang tra saya masih belum bayar! Tra, pls bagi aku num akaun.tq.

6 comments:

  1. sapa yg bencikan dijah di luar sana?

    take care!

    ReplyDelete
  2. zaman kakak akak dok melbie budak mesia mmg masak kompom berasap bagai,yelah bukan chopped and celup or masuk oven macam western style (though aussie bukan western yer) so mmg kebarangkalian tinggi kena fine. mmg konsep abe bomba kena fine kalau false alarm.

    ReplyDelete
  3. nasebla kat hollands takde rules mcm tu, kalau tak mau cukur bulu kaki aku bayar denda kat abang bomba..kekekek

    ReplyDelete
  4. kak delinn: rolling eyes..keke thank you! u take care gak

    tra: ada, nnti aku bgtau

    kak zila: ok.

    kak yan: ohho, mmg sistem sini eh..sampai ati abe bomba..

    kak ron: tulah saya tengah simpan bulu kaki nih..kekekeke

    ReplyDelete