Tuesday, April 14, 2009

Meroyan kah?

Ok tuan-tuan dan pompuan.
The stress is on.
Fasa kemeroyanan akan bermula.
Kak Faizah - if u r reading this, saya membidas status ym akak semalam dengan penuh berhemah 'Fasa meroyan dijah sudah berakhir'. Saya bidas kepada 'Fasa meroyan dijah yang baru sudah bermula' keke.
Fasa meroyan akan bermula. Lady Di akan tetap jadik Lady Di - tapi sila pronounce DIE.kekeke
Yeah, mlm tadi dahla azab sebab takleh tido - sbb dah tido siang.
Then terjaga kejap2 sebab takut terbabas masa. Gosh - sangat ngeri bila terpikir terlajak masa utk appt ngan sv. So, pergi ke skul dengan agak lalok tapi menten eksaited. Berkenalan dengan Fiona yang sangat cantik *jeling adik ikan* dan muda. Dia baru 22 dan tengah buat PhD! Dia menjadi tourist guide hari ini dan saya sungguh penat terkedek2 mengejar langkahnya yang panjang. Saya takat bahu dia je u ols! Sudah register dan dapat bilik - share dengan wanita botswana dan sorang lagi ntah sapa *dia takde kat bilik hari nih*. Sebelah bilik ngan Dharma, yay! Dharma sudah berjaya dikenalpasti sebagai rakan gosip yang berkaliber.
Perjumpaan dengan sv yang mengujakan dan kemudian menyentapkan. Yeah, saya nnti kena drive 4wd jabatan nnti untuk ke farm. Sentap kan? Helo, bwk keta iswara otometik pon leh laggo tembok umah orang sampai berkecai, belu lagi 4wd drive yg menual. Tapi nak buat mcmana, I have to overcome the problem myself - tokleh nak gedik2 manja2 kata kat sv tak boleh. Saya cuma kata tak konfident sebab dah lama tak bawak and will resolve the problem. So, kena prektis balik bawak kereta. Sigh. kekeke - tu sigh mengada2.
Then, the miting with 3 svs! Semua hensem2 *jeling adik ikan lagi, kali ni sambil senyum jahat*. Sorang sempoi dan comel, sorang cool dan kebapaan dan sorang lagi macho dan sangat bersemangat waja. And yes, sekalik lagik saya rasa otak sangat lembab dan perlu dilempang 3-4 kali. Am, tadi depa suggest akak buat something yang ada kaitan dengan math modelling. My math sangatlah disaster! They might forget about the idea lepas akak ngaku I'm very bad in maths. Tapi kalau depa raise this idea again, I will try. Tadi tu just being honest bgtau kehancuran. Takut nanti melingkupkan diri sendiri.
I need to work on the experimental designs and kena kuasai all the literature review in this few months. Then, suppose I kena buat minit mesyuarat on apa yg dibincangkan tadi. Nasib baik email akaun tak dapat lagi - selamat! So, for the 1st miting sv yang buat, kiki.
Haiyoh, too many things to catch up. Rasa mcm sangat tatau hapa. Masa discussion tadi tetiba terpikir - mampus aku, apa benda depa cakap nih? kekeke
Siap sv pasan kot dan cakap 'Is your head starts to spin around?' kekekekeke
No regrets, cuma dalam mode berdoa supaya saya tak breakdown gila2. Hey, semua orang pon mcm ni kan? =) saya je yang gedik2 berdrama.
Yeah, sorry for the long bebelan entry. Rasa nak meroyan dalam bahasa melayu.

Adik ikan, mood masak masih tiada. Siap kena marah dengan atik *wanita indo* yang pikap saya kat epot. Yeah, mak pon dah bising2 takut saya malnutrition. Chill out, saya kena beli fying pan semua dulu - mebi esok. Pastu baru pikir pasal masak. Mlm nih akan masak nasik guna mwave.Lauk malas masak - nak makan ngan lada hitam dan salt. Ah, sila jangan bebel leh? *jeling adik ikan*. I will resolve the cooking issues soon. Malam nih takde mood sebab penat otak dan berhujan tadi..keke - kukuh tak alasan?
Till then ciao!

ps: status ym saya ada no entry dan bertulis 'separa mati', ada jugak yang tegur 'how are u' kekeke. thanks for asking, tapi saya jawab dalam hati separa mati..haha. No worries, kesentapan pertama yang tak berapa series sebenarnya. Cuma mahu sharing2. Sharing is caring kan? kekeke

11 comments:

  1. xpa xpa..next month (klu jd) aku g wshop modelling.
    nnt ku ajarkan cara2 nk buat modelling...
    ye ye ooo je kan..haha...

    ReplyDelete
  2. rileks2...semua org mcm ni..awak igt tak akak pun pernah alami fasa breakdown dulu? masa tu timbul juga pertanyaan "betul ke langkah yg aku ambil ni?". eh jelesnya kat awak..drive skill akk hancus bila dtg sini, mana tak..kenderaan utama kan speda dan sepatu..kekekek..tu tak masuk lagi bab right-side drive..fuhhh..pening akk nnti bila balik malaysia

    ReplyDelete
  3. Kalau buat maths modelling, saya bleh bagi personal tutoring tapi pengajaran kena face to face AKA sponsor tiket ke aussie.... (mata bersinar-bersinar). Haha

    Now I know where the excuse of 'takleh study, sakit mulut' comes from. Haha

    ReplyDelete
  4. berusahalah!!!

    ~~ berusahalah belajar memandu!!
    muahahahaha...

    ReplyDelete
  5. wow... tetiba berdebar plak!! u.. lakukanlah apa saje demi kambing2mu itu~~ hikhik!

    ReplyDelete
  6. Dijah,

    alhamdulillah dah selamat sampai and all.. kak ija tak sempat nak catch up ngan your entries..but will surely baca nenanti..

    all the best dear!! sumer melalui process yg sama..well ada gaks beza..yg penting enjoy every syep of the way ya!

    ReplyDelete
  7. usahe eskulator kejayaan kak ..! (:

    ReplyDelete
  8. usahe eskulator kejayaan kak ..! (:

    ReplyDelete
  9. acu ada adik ikan?
    (boleh share?)

    ReplyDelete