Thursday, April 16, 2009

Absent minded

Dah dua malam tak boleh tido dgn lena. Subconscious nervousness kot *ada ke terms nih?*. Mlm tadi dengan jayanya tidur pukul 2 walau sangat mengantuk dari siang. Untuk memanfaatkan masa *biasalah, post-meeting syndrome*, paksa diri membaca membelek2 journal dan berym sakan dengan rerekan yang jauh di mata tapi dekat di hati *chewah*.
Sebagai kesan dan akibat tak cukup tido, pagi ini sangatlah absent minded. Dharma decide nak gi skul lewat sikit. So, saya pegi dulu. Rasa mcm melayang-layang je jalan, tak nampak tiang lampu. Sikit je lagi kepala nak terlanggar. Kalau tadi tak alert cepat, mau idung betul2 darah walau takde laki hensem kat depan dan akan menjadik glemer di bandar ini serta merta.
Then, masa naik bas tersadung pulak kat tangga! Malu okeh! Tapi yang cool tersadung terus ke arah pokcik drebar dan terus bayar duit tambang. Haha. Dan…pakcik bas sempat grab tangan saya utk mengelakkan saya jatuh mencium cash machine *kan bagus kalau yamapi jadik pakcik bas? Pasti hari2 buat2 jatuh dlm bas. Haha*. Rasa malu kurang sikit pagi tadi sebab ada 2 je penumpang lain.keke. hikhik. Cik pensyarah, teringat kes diriku hampir terjatuh *ke saje buat2 nak jatuh* dan telah dengan tidak sengaja *ke sengaja eh?* menodai anak muridmu yang hensems itew …kekekeke.
Then, masa dah nak sampai skul kat uni, ada org dah tekan loceng bas. Saya pon menonong je lah ikut….Rupanya saya salah turun okehhhhh! Takla jauh sangat dari skul saya tapi dek kerana kena berjalan menaiki kawasan yang sedikit bukit *dalam keadaan absent minded*, perjalanan dirasakan sangat berliku. *mode nyanyi lagu zaiton sameon – menaruh harapan* Sampai lak opis, opismet tak sampai lagik. Saya still tak dapat kunci bilik, jadik maknanya nih saya terkunci! Dharma pulak tak sampai2 lagik..huhu. Jadik dengan penuh selamba dan absent mindednya gi tumpang barang2 kat bilik sebelah bilik Dharma sebab nak gi toilet. Sib baik Tiyapo *rakan Botswana merangkap opismet* muncul segera. Sangat tak bersemangat nak berbudi bicara dengan pemberi tumpang bilik itu *walaupun saya boleh rasakan dia adalah org yang baik* sebab kepala sangat berat.
I tot semua sudah ok bila masuk opis. Tah canner, berhamburan segala isi beg laptop ke lantai masa nak keluarkan barang. *apekah? dah tak reti bukak bag laptop kah?*. Sib baik laptop tak tercampak – dah keluarkan awal2. Dan……internet lak tekleh connect! Menapak pulak ke bangunan ICT untuk mengadu. Huk, rupanya depa salah register my lappie’s physical address! Sekarang ni dah masuk zohor *zohor masuk kul 12 tghari* dan saya masih absent minded. Ok kejap je tadi sebab bergossip dengan makcik sebelah nun *memuncungkan bibir kearah bilik Dharma* hahahaha. Uh, lunch pon tak lalu nih – makan biskut saje..huhu. Malam nih kena ikat mata nampak gayanya. Kena paksa diri tido. Mesti. Mesti.
Ps: MS Office sudah ok. Sangat berterima kasih kat adik ikan Siam yang bernama Ake itew. Perlu ke ajak dia keluar tengok wayang bagi menghargai bantuannya? Kekekee..Dasarrr kan? Hikhik. Sesapa nak email addres adik ikan siam link utk beli MS Office diskaun utk students, sila ym saya yer.

Till then, bubbye!

~menulis di word sbb takde tenet. Satgi cut and paste sajer. Over kans?

6 comments:

  1. aku tau itu hanya taktik mu utk memikat anak2 muridku...wakakaka...
    nex time buat2 la nk terjatuh dpn Ake plk...

    ReplyDelete
  2. Dasar....

    buat buat terjatuh...wah.
    tuh, gi ajar minah overlap lagi sorang tuh soh bagi membesar sikit

    ReplyDelete
  3. Kak Zila - yeah, miss u too.
    As - kalau aku jumpa Ake lagik..keke
    Am - alah Am, mana dia kontek akak..sapalah akak ni kan...dok satu benua pon dia tak kontek..*kesat air mata*

    ReplyDelete
  4. akak, kalo gune ms word 07 boleh publish trus kat blog. xperlu copy paste pun. hehe

    ReplyDelete
  5. ko nie g study kambing ke study anak ikan?

    ReplyDelete