Friday, April 24, 2009

Anti-sosial

Tetiba saya dah menjadi wanita yg anti-sosial - berkurung saje dalam bilik. Dah 2 hari tak gi skul, duduk dalam bilik saje sebab mggu ni kelas takde. Mggu depan baru kelas start *tu je lah satu-satunya kelas*. Dan sv pulak bg email bgtau dia takde mggu nih - jadi sedikit joli katak di bilik. Lebih selesa sebenarnya study kat bilik compared to pegi skul, since skul jauh. So, banyak masa boleh dimanfaatkan. Study pon lebih masuk sket, sebab tak banyak sangat distraction. Dan jimat tambang bas 5 dollar/hari bila tak gi skul.
Oh, semua di atas hanyalah alasan untuk tak rasa bersalah sangat sebab tak gi skul..hehe
Kulit2 di muka sudah mengelupas dan kering. Baru saya paham perasaan haiwan-haiwan yang bersalin kulit.hehe. Yer, saya terlupa pakai pelembab - 2 hari tak keluar, jadi tak pakai pelembab. Maka sekarang sudah menjadi wanita berkedut yang kulitnya mengelupas. Semoga sv masih mengenali saya minggu depan. Tangan juga sudah naik infection. Sudah naik rashes dan sekarang sudah jadi ngeri sebab mungkin digaru tanpa sedar.
Tapi best jugak berkurung dalam bilik nih sensorang - banyak benda yang tak pernah saya pikir, saya dah mula pikir. Dan saya baru menghargai perkongsian shower, toilet dan kitchen. Kalau tak mesti saya langsung tak bercakap ngan orang. Thanks bebudak bilik tutor 1 kerana kol I guna ym. Rindu nak bergelak ketawa. Oh, dan terima kasih kepada dharma juga yang kol melalui interkom dan terjah datang bilik. Tanpa sokongan semua, mungkin lepas nih saya akan berubah menjadi wanita yang sangat pendiam. hiks.

6 comments:

  1. 1. Oh, semua di atas hanyalah alasan untuk tak rasa bersalah sangat sebab tak gi skul..hehe
    = alasan semata-mata

    2. Semoga sv masih mengenali saya minggu depan = dia pasti mengenali ko sebaik saja ko bukak mulott ko utk bercakap!

    3. Dan saya baru menghargai perkongsian = perkongsian suami dgn wife kahn??? oh noo!!

    4. mungkin lepas nih saya akan berubah menjadi wanita yang sangat pendiam = ini adalah dongeng rakyat!!

    ~ yoe

    ReplyDelete
  2. Setuju point no 4!
    (saya tukang sokong jer)

    Kak Dijah, just be aware that sometimes heater tuh yg buat kulit jadi kering. Anyhow, semalam kitorang ada sembang, try beli Bath Oil, guna waktu mandi supaya kulit jadi lembab.

    ReplyDelete
  3. Tetiba buat-buat tak nampak komen2 azrul yang ala2 bidasan tu kan..haha
    Am, akak pakai shower foam madu ngan honey - claimed utk lembabkan kulit. Bila lapar rasa nak makan diri sendiri! sedap bau!haha. I guess kena pakai jugaklah oil2 ni kan..huks.
    Owh, heater ke yg keringkan kulit..padanlah..memang heater asik terpasang ja..

    ReplyDelete
  4. Ada orang sarankan, boh air dalam mangkuk kat tepi heater. Ala-ala nak bg haba tuh mengewapkan air, so bilik lebih lembap la.

    Apa itu shower foam "madu ngan honey"? adakah kerana produk tempatan dicampur dengan produk import jadi nama pun camtu?

    ReplyDelete
  5. Urghhh.silap taip!keke...MILK ngan HONEY...kekek
    oh, boh secawan air dalam bilik? orait! thanks for the tips...kem salam kat kak khalid..keke

    ReplyDelete
  6. acu, kenapa ayg cuba call acu x dpt?

    ReplyDelete