Sunday, May 30, 2010

Royanan version 82

Disclaimer: ini entry royanan. Sila jangan baca. keke

1. Saya berasa berpuas hati bila berjaya siapkan labwork sebelum pegi conference. Tetiba saya teringat yang saya lupa amik gambo cacing yang belum matang. Encik bos cakap eloklah amik gambo demi kevoguean tesis nanti. Dan juga mungkin berguna bila nak tunjuk kat pelajar-pelajar di universiti. Maka bila dok observe sampel simpanan, terkujat kuasa limabelas bila spesis yang saya assume A adalah sebenarnya B. Adalah tidak masuk akal kerana A dan B adalah 2 spesis yang menjangkiti bahagian perut yang berbeza dan perut-perut ini tidak bercantum antara satu sama lain. Maka saya telah minta Sara confirmkan dan dia pon kata ianya adalah spesis B. Silap saya adalah tidak angkut cacing tersebut ke magnifikasi yang lebih tinggi dah confirmkan. Skarang dah kena repeat balik sampel-sampel tertentu. *sigh*.
To my horror semalam repeat balik sampel....dan.....jumpa pulak spesis C. Ini memang misteri nusantara! Yang melegakan, spesis C memang biasanya menjangkiti perut tersebut, (menjangkiti tempat yang betul) cuma..saya hanya detect telur cacing spesis C pada 2 haiwan dan infeksi dikesan pada haiwan lain. Ya hampun, kepala terus berpinar. I hope encik bos tak suruh saya repeat semua lagi 20 sampel sebab saya dah stress. Kalau kena repeat jugak, I will burn my tiket to Malaysia and will only go home on the 10th. "Predict the unpredicted,"pesan encik Bos sebagai pedoman di eksperimen yang akan datang. Yeah, right.

2. Fanclub Jay punya nama.. Seriously APEKAH yang sangat APEKAH!!!!

i - JayEffect = camo dia pilih nama ni? JayEffect adalah suatu fenomena, camno nak jadikan nama fanclub??? Cuba bayangkan kalau fangirls nak introduce diri : Hello, I'm a JayEffect. Very the tak sedap.

ii - JayWalker = Ya ampun, depa tau ke dak makna JayWalk? Jaywalk adalah perbuatan yang menyalahi undang-undang, kan? Sudah-sudahla dengan kontroversi, "moral issues" dan benda-benda negatif..nak buh nama fanclub pon yang bakal membangkitkan kontroversi. Apekah Jay??? Apekah? I know apa yang dia maksudkan adalah wanita-wanita anggun yang sentiasa berjalan seiring dengan dia, tapi seriously I will never vote for this. I rather vote for JayStalkers! keke.

iii - Beyond the top = Ni lagi satu, taulah nama BTT ni nama fanclub Jay sebelum debut (sentimental value gituh), tapi cukuplah SUJU dengan fanclub nama ELF (ever lasting friendship). I dont want any more fanclub with long names!

iv - BUMblebee = Fanboys meroyan tak setuju. Kepoh la fanboys. Yang nama club untuk B2st (B2uty) tu takde sapa komplen plak. Compared to other choices, ni lah yang agak masuk akal. Kenapa Bee? Sebab masa lepas Jay withdraw dari 2pm fans takleh bukak thread untuk dia kat Daum Cafe Gallery. So, basically Jay was considered nobody and there was no place for his stories to be discussed. Fangirls yang gigih melepak kat thread cerita Honey Bee dan terus bermastautin menjadikan itu thread Jay.
Lantak koranglah fanboys, toksah nak segan-segan segala. A bee can sting you know!

I VOTE FOR BUMBLEBEE BECAUSE I WANT TO CALL HIM HONEY!!!! <3>
But sigh, based on the votes, ramai meroyan vote for JayEffect and JayWalker. Apekah?????

Edit: Err, boleh tak korang tolong? vote Bumblebee kalau rajin. Hancur luluh hati ni tau bila tengok nama tapahapa mendahului.
klik sini
Thank you!!

3. Winter di Armidale adalah suasana yang berkorelasi tinggi dengan mood bunuh diri (rsquare = 0.80)


3 comments: