Thursday, May 6, 2010

Happy birthday!

Pagi tadi sampai lambat sebab bangun lambat. teheheheh. Jadiknya bila org berenti minum kopi saya tak berenti. Saya memang jarang sangat join kalau depa minum kopi. Satu sebab takut takleh tido. Dua sebab malas nak pi opis untuk bancuh hot choc dan kembali ke lab.
Tapi pagi tadi, Gareth tanya..nak minum kopi sekali tak? Adelah sangat pelik bila gareth tanya. Saya cakap 'Terima kasih tanya, tak join rasanya' dan saya sambung kira cacing.

Entah kenapa ada instinct berenti kira cacing bila semua org dah turun ke bilik minum dan saya terus menuju ke opis. Fi nampak saya dan dia kata dia ada benda nak cakap. Dalam masa yang sama *sambil berpautan tangan gitewwww*, dia pi panggil encik2 bos yang tengah miting untuk turun minum.

I was dragged to the tea room. Mcm ada function sebab ada ramai org - lebih dari 10.
Sara start dah sound

'You dont have any idea on what going on, do you?'

Dia hulur kad.

Seram sejuk saya. Apekebenda lah yang sedang berlaku ni.

Saya dapat kat birthday.
Saya sentap.

Macamana nak cakap yang bday saya bukan hari ni? Bukan juga bulan ni? Tapi Sara dah tau..dia siap tulis kat planner dia yang kat dinding tu. Maka, apekah?

My...birthday..is not today. Saya cakap teragak-agak. Agak kurang hajar sebenarnya cakap mcm tu bila org dah sibuk2 selebret bday kita. Tapi saya perlulah bgtau supaya tahun depan sambut lebih proper. kekekkekeke

Sara buat muka selamber. Dia kata takpe sambut awal. Lagi la mek konpius.

Saya tanya encik bos 'Did Malaysian gov sent you any email saying that they want to terminate my scholarship?'

Encik bos tak gelak. Dia kata 'Well..." Seriauuuuuuuuuuuuuuuuuu.
Dia kata Sara dapat email dari gomen, kata saya dipanggil balik. Tapi dia gelak. Dan tak logik. Saya tak percaya!

Then Sara cakap..depa takut saya dah tak balik sini lepas june. Ok. goosebumps. Terkasima kejap sambil doa panjang umur.

Lepas penat buat muka sentap depa suruh bukak hadiah. Ada sesi bukak hadiah u ols! keke.

Saya dapat 2 hadiah

1- Electric blanket
2- Heater dengan remote control

hikhikhikhik

Encik bos kata dia teringat saya beli wool jumper tahun lepas SELEPAS diugut untuk diheret ke kedai. So, they doubt saya akan beli heater dan electric blanket.
Dan sebab saya asik komplen pasal sejuk, depa decide belikan selimut dan heater sebelum saya beli sendiri. Saya sendiri pon tatau nak pi beli bila sebab jarang pi shopping selain groceries. Dan depa convert jadikan hadiah bday.

'I should stop complaining about the cold weather' saya kata kat hadirin hadirat sebab rasa segan yang amat terpikir saya asik komplen sejuk. Agaknya depa menyampah dengor dan hadiahkan pemanas.

'You should start complaining about you car and they will buy for you a new a car. Or complain about your house, you might get a new house'

ha ha
----------------------------------

"You are mean! why you give me these? I cant sell them after I finish my studies because these are gifts! I cant use them in my country.........."

"Thats the point. We are cheeky. We dont want you to go back and work there. And please dont ever sell these for money!"

Ps: harap takde sapa lah sampaikan propa2 dalam blog ni kat orang2 jasbio especially bos-bos besar. If you dont get it, depa melawak.

1 comment: