Wednesday, May 12, 2010

Commitment

I just found out that I dont like commitments. With any organisms.
Tak kisahlah dengan siapa atau apa, komitmen pada pandangan saya amatlah memeroyankan.
Tak suka kena report kalau buat apa. Tak suka kena bagitau nak pegi mana. Tak suka kena cerita apa yang berlaku. Tak suka bila kena pikir lebih. Tak suka kena belanja lebih. Tak suka bila kemalasan kita menjejaskan pihak satu lagi (contoh: bagi makan kucing/suami). Tak suka bila orang risau pada kita. Tak suka bila orang terpaksa susah pasal kita. Tak suka bila kehadiran kita merimaskan. Tak suka bila ketiadaan kita mensunyikan *ada ke perkataan ni?*. Rasa macam tak bebas. Rasa mcm susah. Rasa mcm rimas. Rasa macam kapasiti otak tak mampu nak tampung semuanya.
And all of this I just figured yesterday.
I dont like commitments. Sebab saya rasa saya tak boleh give and take.
Saya tammo give and take.
I am selfish.
And that explains why saya suka meroyan bagi orang menyampah, bagi orang benci.
Ini bukan kena sihir, tapi mungkin sebab perasan muda.
Muda: masih belum sedia, masih belum boleh berkomitmen.
Maka, sila jangan tanya pasal boyfren. Atau anak.
Atau housemate. I've been thinking to move out. I cant stay with other people.
Anak kucing pon saya tammo bela. Cuba tanya kat pemilik blog sakinah mawaddah warahmah, hehe. Saya tak pernah bagi kucing makan. Tak pernah siram pokok bunga.
I am the laziest bitch you've ever met. hehehe

Rasa nak duduk dalam gua, tapi ada line tenet untuk beryoutube! hehe

Budak-budak laki yang dok menghapal quran sila jangan tekan play. (Ayang I like the ori version better than remix =))



Motip lagu ni untuk sokong team soccer SKorea? Mau pengsan semua pemain. Comel kan KARA?

Disable komen.

No comments:

Post a Comment