Wednesday, May 5, 2010

I hate you

Sebab keluar deting minum malam tadi, tidur terganggu. Dek kerana kesejukan avoid minum soft drink. Tapi padah bila minum kopi, mata dok terbeliak sampai pulul 2. Tapi penatnya bada, Allah je yang tau. 
Maka pagi tadi dtg uni dalam keadaan separa alert. Fi dan Sara perasan saya dok diam je. Mainly sebab sakit kepala. Dan even kalau teringin nak cakap I need some extra seconds untuk carik perkataan dan susun perkataan. Still, perkataan yang terhambur adalah lintang pukang sampaikan Sara tanya 'Are you speaking english?'keke.

Kendian encik bos pulak datang tanya pasal accomodation untuk conference. Dia tanya nak stay mana. Dia suruh pikir dan bagitau dia. Kenapa lah bila otak tak boleh berfungsi dengan baik, masa tu lah perlu guna otak? It took me few hours untuk decide nak stay mana dan pegi conference dengan apa. Punyalah lembab otak hari ni.

After lunch, encik bos tetiba masuk lab. "You are confirmed!". So yeah, otak yang lembab ini masih terpinga-pinga. Encik bos nampak saya terpinga-pinga dia kata "Your candidature is now confirmed". Saya amik masa 3 saat sebelum betul2 tangkap apa dia cakap sebab saya ingat dia cakap pasal accomodation untuk conference. Terus spazzing mcm orang gila.  

So yes, alhamdulillah confirm sudah candidature. Akhirnya. Encik bos pon sentap bila orang atasan kol dia dan explain apa yang berlaku. Email tegas encik bos hari tu telah diforwardkan kepada Dean of Graduate Studies dan beliau terus decide atas point2 yang diberi oleh encik bos, saya sudah boleh diconfirmkan candidaturenya. Ini lah benda yang saya salute encik bos. Dia ada skill bagi point power yang menyebabkan orang tak boleh nak argue. Sebabkan skill dia ni jugaklah kitorang kat lab ni banyak tersaiko. Di tak marah, dia tak tengking. Tapi kalau dia tak puas hati, penggunaan ayat dan nada kebapaan dia bisa menusuk kalbu dan membuatkan kita rasa tak layak digelar PhD student. Kita tak rasa kita bodoh, tapi kita rasa kita dah kecewakan dia. Kita rasa kita tak sungguh-sungguh. 
So, being his student bila baca email dia saya dah tau hidden message dia yang ditujukan untuk saya. 

"Dijah, I don't know why they are picking on you this time. U passed the confirmation with the school's reps and I dont expect you to submit the lit review soon since you have heaps of other things to do. However, I'm sending this email to explain to them why you havent complete the lit review draft yet. Its worth a try and if they dont give a good respond to my explanation, I hope you wont stress. But remember, you will still need to submit you lit review in September"

Ini adalah kompilasi cakap-cakap belakang tabir encik bos sebelum dia hanto email. Rekaan berasaskan point yang encik bos berikan..keke

So now I can focus on my abstracts corrections. Dengan kemampuan otak yang terhad hari ni, I doubt I will finish it today.

"Have you practiced writing?"
"Why?"
"I think your writing improved"

"I meroyaned a lot on Nugyupm's journal. That might helped me to improve my english writing skills."
Itu jawapan dalam hati, walau tu hakikat.

"No. I think I'm less stressed out" jawapan propa yang terpaksa diberikan..kekeke.

So, thanks atas doa semua. Mak, malam ni tak kol sebab akan melepak umah Fi. Malas masak. kekeke.

Oh, terasa mcm terbang.
I hate you, caffeine.

1 comment: