Sunday, March 28, 2010

Update Ahad

Update.

Thanks atas concern. It was not that bad. Tapi sebab dah seminggu tidur terganggu dek tak boleh bernafas dan dada rasa sempit, malam tadi lepas balik meronggeng kat town terus menonong ke sepital daerah armidale. Kengkonon henpon ada google map, tapi hampeh sebenarnya sebab tak reti baca map. Hopeless bila bab baca map nih, kekeke.

Menonong dalam gelap gelita malam, sampai ke satu bangunan bertulis bla bla bla Health bla bla bla. Terus terjah ke opis, walau dah nampak on the way masuk terpampang beso-beso papan tanda 'Hospital for mental health Armidale'. Lebih kurangla tulis gituh, tak berapa ingat.

Lepas mendapat maklumat bagaimana ke hospital, terus rempit dan alhamdulillah selamat sampai.
Masuk je ke bahagian emergency, dah ramai orang. Dengar pulak ada orang asli maki hamun makcik kat counter sebab dia kata dia dah tggu 5 jam. Since saya tulis kat borang daftar 'mild asthma attack', saya telah diberi priority untuk masuk dulu, potong que. Selalunya gituhla, sejak dari di malaysia lagi saya perasan kalau penyakit berkaitan jantung, pernafasan ni depa bagi masuk dulu. Agak bersalah pada encik yang tunggu 5 jam, tapi apekan daya. Saya pon dah tak larat tunggu lama.

Then nurse *lelaki! ahaks* amik tekanan darah dan cek pernafasan dan cek suhu. Kendian dapat nebulizer - ubat lelah dalam bentuk liquid yang disedut bersama oksigen *betul ke explenesyen ni wahai encik-cik doktorsssss?*

Kendian tuan doktor yang comel datang, bersembangan dan bergossipan. Dia memula nak suh saya stay sebab saya masih sakit dada. But agaknya dia tengok saya dah boleh bergossipan sakan *orang kalau semput terus takleh sembang*, maka dia yakin saya dah semakin ok =). Maka dia berikan saya inhaler baru untuk prevention *which I hate the most sebab tetiap kali sedut kena kumur air suam, kalau tak mulut boleh berkulat*, dan dapat steroid pill (prednisolone). Oh, dan doc bagi spacer supaya aplikasi ubat lebih berkesan. Kalau tanpa menggunakan spacer antara mulut dan inhaler, ubat akan tersekat di mulut dan pharinx.

Possible side effects include fluid retention of the face (moon face, Cushing's syndrome), acne, constipation, and mood swings. kekeke. This is not side effect, thats a part of me! kekeke.

Im ok, cuma masih belum fit. Buat kerja kat lab tadi pun sikitttt sangat sebab sakit dada balik. I hate being unfit. Oh well.. what to do..

----------------------------------------

Recommend this. I cried watching this. Super duper sensitive *sigh*. And now, I want a dragon!



------------------------------------------

I've been thinking....
When a friend gave me signs that my hi's and hellos are worthless.
When a friend silently say to me 'i am ok, stop asking me ARE YOU OK?'.
When a friend giving me hints that I'm annoying.
I should respect that friend and just go on with my life.

Even these hurt me.
Badly.

What do you think about friendship?
For timebeing, its a major bullshit! I dont know.

Comment disabled. Super duper meroyannes.

1 comment:

  1. Very descriptive blog, I enjoyed that bit.
    Will there be a part 2?

    Also visit my blog - how i make money

    ReplyDelete