Saturday, March 13, 2010

Kenapa?

Kenapa merupakan soalan yang seringkali berlegar di fikiran. Kata lunci yang saya kira menjadi panduan untuk menjalani kehidupan dengan lebih baik. Dengan mempersoalkan kenapa, kita akan lebih cuba memahami tentang sesuatu.

1. Kenapa kena laparkan bebiri dua hari sebelum sembelih? Jawapan: supaya nanti tak interfere dengan proses menapis cacing. Bila dalam perut penuh makanan, proses mencari cacing susah. Bila buang hampas makanan, ada kebarangkalian cacing terbuang sekali. Maka, kiraan akan tidak tepat. Untuk mengelakkan perkara ini berlaku, laparkan dua hari sebelum sembelih.

2. Kenapa macam takmo cakap je kalau orang kol? Dulu lain, sekarang lain. Kenapa? Jawapan: Dulu tiada masalah perbezaan masa yang ketara antara negara. Sekarang ni kita di benua yang berbeda - satu pagi, satu malam. Waktu yang dihubungi adalah kurang sesuai untuk bergossip kerana masih bekerja dan dikelilingi rerakan dan taulan.

3. Kenapa Hottest dah jadi Coldest? Sebab Jay tak balik ke? Jawapan: Tak, bukan sebab Jay tak balik. Hottest boleh terima Jay tak balik. Tapi Hottest jadik Coldest sebab ahli 5pm telah berlaku kurang sopan pada hottest dan telah memburuk-burukkan imej Jay. Maka, peratusan populasi Hottest seluruh dunia yang setia bersama 2pm sejak mereka rookie bertukar menjadi coldest adalah tinggi kerana terasa dibakulsampahkan dan teraya dibetray. Namun international hottest yang baru nak minat 2pm yang masih terpinga2 dengan apa yang berlaku telah memberi sumpah janji setia untuk jadik hottest yang berdedikasi dengan meroyan2 bash coldest. Sukati koranglah.....Yang penting, KHottest ada hak nak meroyan sebab depa dah perabis banyak untuk 2pm. WAJAR sangat 5 ekor tu kena boikot, padan muka!

4. Kenapamasih tak givap dengan kpop? Jawapan: Sebab masih ada Big Bang, Epik High, U-Kiss, B2st, 2ne1, Kara, Super Junior, Rain.

5. Kenapa update blog? Jawapan: Tatau nak buat kerja yang mana satu dulu..keke

6. Kenapa Tablo (Epik High) hensem dan dah kawin? Jawapan: Ini semua kuasa Allah. Redha lah.

2 comments:

  1. Kenapa tablo dah kawennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn?

    ReplyDelete
  2. acu: sesi mengkadho entry acu bermula sekarang. tablo ayg sedar die ensem masa dia di strong heart sblom kawen. walaupun giginya seperti ayg (terabur) tapi die ensem. kenapa dia dh kawin? ayg x tahu nk ckp apa. hahahahaha

    ReplyDelete