Monday, March 23, 2009

Sebelum ia tertutup rapat

Kesan hidung cuping telinga darah dah tak pakai subang. Malas nak pegi beli subang. Cuma sesekali terpikir dan ada juga respon begini kalau saya menzahirkan yang saya nak beli subang kat Mydin.

'Tak sangka la awak pakai subang'

Wah, sentap!Walaupun saya tak feminin mcm ahli kumpulan feminin, saya suka subang dan eksesori lainnya. Kalau dah namanya wanita tu, wanita juga kan walaupun gayanya seperti berhalkum contoh mcm kakak saya yang seorang itu..tidaklah nampak feminin sangat, tapi request perfume untuk hadiah farewell. Apekah? keke
Saya pernah pakai rantai kaki tapi akhirnya dah tak pakai sebab tak berapa selesa - rantai tu macam terhakis dan asik tersangkut ke tumit..haish.
Saya tak suka cincin. No doubt. Beli je lebih sebab nak nampak lebih wanita. Memang tak pakai. Rimas dan menjatuhkan saham.
Saya sangat suka rantai leher dan tangan, tapi sekarang dalam mode menyimpan duit untuk membeli loket..hiks. Tetiba teruja dengan loket..oh, apekah?
Saya sangat teringin pakai subang dari kecil tapi sebab takut nak pegi tindik telinga, saya beli stiker yang kecik2 dan lekat kat telinga..hahaha. Bila avon keluarkan subang klip, saya gigih pakai subang kepunyaan mak sedara sambil bergaya di depan cermin solek sampai merah2 telinga - kesan terkepit..keke. Bila 1st year kat uni baru berani tindik telinga..Masa tu rasa saaaaaaangat feminin okehhh..keke
Saya rasa mahu beli subang, tapi nnti telinga darah lagi bila pakai. Tammo beli emas sebab duit takde mahal. Kalau guna lidi telinga jadi gatal-gatal. Wajar ke saya membiarkan sahaja lubang subang tertutup sendiri ditelan masa..dan bila sampai masanya saya tindik semula - walaupun ianya menyakitkan?Oh, beli subang plasik je lah kan?

ps: sila gelakkan saya..niat nak berenti menulis sekejap memang sentiasa terbatal. Memang tak boleh merancang dengan poyo nampaknya..keke

16 comments:

  1. mmm... saya tak tindik pun... tak cukup feminim kot... hohohoho...

    ReplyDelete
  2. Tak..u dah cukup feminin..tu sebab tak perlukan apa2 utk lebih memfemininkan diri..kan?hehe

    ReplyDelete
  3. wah ko dijah... sgt kontra dgn akak yg benci subang bila dh besar2 gini... hasilnya... lubang yg ditindik kecik2 dulu sudah tertutup...

    ko kena beli subang mahal ni... akak rasa kalo berlian berkarat2 tu..mesti x berdarah tinge ko... kui3...

    skang hnya mampu mencuci mata tgk katalog diamond smbl mengidam sebentuk cincin solitaire... meleleh air liur wa ckp lu tgk rege dia...

    ReplyDelete
  4. Pergh...berkarat la saya kak.keke
    Akak, saya doakan akak dapat cincin solitaire sebentuk...er, kalau yg tiruan takpe kan kak? janji solitaire...kekekek

    ReplyDelete
  5. isk...sayang wooooo....
    tindik balik!!

    hehe

    ReplyDelete
  6. kekekekekeke tak dan seminggu! eheheh

    eh, akak tak suka pakai subang. kacau lahhh!

    ReplyDelete
  7. solitaire tuh bukan game daun terup tu keh?

    ReplyDelete
  8. kak delinn - hahaha, tak dan 24 jam okeh..keke. ala kak, bestlah pakai subang..tapi takyahla pakai yang bergayutan over2 or yg gedabak..keke

    Am - haha..tu solitaire. kitorg cakap pasal diamond solitaire..yg gedabak mcm beyonce pakai tu..keke

    ReplyDelete
  9. lalala~

    tak tahan baca ayat akak beli sticker plastik tampal kat telinga tu..hehe

    well..qila rasa jangan bagi lubang2 itu tertutup.. maybe telinga akak ni alergik ngan bahan logam tertentu kot.. kalau qila, hanya leh pakai emas je..kalau pakai yang lain, mulala telinga tu gatal2..tak mahal pun emas kak..kat sini yang ori emas leh dapat rm150 je..

    kalau akak nak maintain lubang itu terbuka, akak sapu minyak gamat seblah depan n belakang telinga tu, pastu cabut batang kemuncup yang halus tu pastu potong dalam 2 inci dan masukkan dalam telinga akak..jangan pakai batang yang sama setiap hari.. qila praktis macam tu kalau bukak subang untuk cuci..


    hehe..panjang tak tips i??

    ngeh!

    ReplyDelete
  10. Wah Qila..Gituhhhhhh...kekeke.akak ingat tips rumahtangga je boleh tanya qila..ahaks..tenkiu2..akak cuba ye...=)

    ReplyDelete
  11. k dijah, tindik la lagi satu...wat spare in case satu tertutup.... hohoho

    ReplyDelete
  12. Dulu ada gak plan nak tindik 2-3..tapi sakitlah...huhuhu..akak siap pegang tangan penindik dan kendian jerit sebelum dia tembak..haha
    tgkla mcmana..keke

    ReplyDelete
  13. ewah, ewah...teteiba lak nak cakap orang over kan? sapa lagi over? ko ke aku? cakap! cakap! cakappp!

    ReplyDelete
  14. weh...perfume sgt berguna okeh..untuk mententeramkan jiwa..terutama tatkala flirting with hemsem Aussie okeh....hahahaaa

    ReplyDelete