Tuesday, March 17, 2009

Mengarut!

Pernah beli benda yang mengorat mengarut?
Saye pernah. Abaikan kisah masa kecil ye u ols..sebab kalau nak dihitung benda-benda mengarut yang dibeli pasti listnye panjang..Din Dang, Tora, Tikam..etc..etc..hehe
Ini kisah bila dah tua dewasa.
2007, bulan Ogos saya telah hilang kawalan diri dan tanpa berfikir panjang *lihat, ambil dan terus bayar* telah membeli majalah Popolo - majalah hiburan jepun yang berharga lebih kurang RM27.00 di Kino. Yang membuatkan kisah ini lebih mengarut, saya langsung tak reti membaca kanji *tulisan jepun yg seperti tulisan cina* - saya hanya reti baca nama Yamapi dalam kanji. hakhakhak. Hiragana agak boleh tapi katakana - gaya membaca merangkak2 mengesot-esot. Langsung tak masuk akal kan bila membeli majalah yang tak dapat dimanfaatkan. Membeli semata-mata kerana ada dia. Ye, dia.

Lepas kegagalan mengawal nafsu tersebut, saya sudah tidak jejak kaki ke Kino lagik. Dan saya sangat bersyukur bila di Ipoh dan Ganu tiada Kino...fuhhhhh.
Cuma...*ulps* hujung tahun lepas..*ulps* saya telah beli benda mengarut lagik...Saya terbeli sesuatu yang closely related dengan benda di atas. Untuk mengubati kekesalan hati, saya berniat untuk memanfaatkannya..hukhukhukhuk. Dan saya perlu betul-betul mengentalkan jiwa dan mencekalkan hati untuk tidak mengorat mengarut lagi. Saya perlu jauhkan diri dari benda-benda berkonsepkan pokcik sorang nih. Pembaziran. Pembaziran.*sambil geleng2 kepala*.
Inilah salah satu hikmah saya tak jadi sambung belajar di Jepun..kalau tak, mungkin saya perlu bergolok bergadai kerana keborosan luar kawal...kannnnnn?

6 comments:

  1. kak..mane de mengarut.. itu kan kesukaan u..so, tak salah kalau u beli pun..kalau qila, qila pun mesti beli gak..hehe

    ReplyDelete
  2. Ehehehe..ye ke qila..wait until you found out apa yg akan sampai di mejaku....hukhukhuk

    ReplyDelete
  3. Akak..
    Ding Dang dan Tora tak mengarutlah.
    Perlu untuk perkembangan minda (cewah..). Lagipun, kalau kawan-kawan ader, kita takde, kan ke tidak mengikuti trend semasa tuh...

    ReplyDelete
  4. Ye lah tu Am..keke *ni mesti teknik mengkaver sebab selalu beli mende2 tu kan*..kekeke
    Akak kalau nak cakap pasal jajan/cikedis nih, mau jadi satu entry...wah, leh buat entry pasal jajan nih..keke

    ReplyDelete