Tuesday, March 10, 2009

Medical Check Up 1

Setelah bincang ngan Aidya n Illa *thanks adik2*, kesimpulannya kena buat 2 medical check up. Sebab utk KP*T kena amik darah. Agaknya utk visa dia just tebuk2 jari kot kan. Yang KP*T nih dia amik baaaaaaanyak satu tube darah *14ml rasanya*.
Semalam semangat pegi klinik. Duh, klinik tutup!
Hari nih dengan semangat yang masih belum padam, pegi klinik..

Wah, doc sangat kebapaan. Rasa sangat happy membuat medical checkup.. *pesanan buat pelajar2 medic yang membaca entry ini - sila bermesra dengan pesakit ye..senyum selalu =)..pasti pesakit rasa bahagia..*
Sambil check up berbual2 mesra dan bergelak ketawa dengan doc. Oh, heavennya..hihihi.
Gelak ketawa hilang bila doc amik darah. Ye, saya pemabuk. Tapi bukan kaki botol ye..hehe. Mula2 siap boleh berlakon kuat

'Eh, doc..taknak ikat lengan saya dulu ke?'
'Nak ikatlah nih...' *saya masih merasakan doc nak kaver sebab dia mcm nak cucuk dah jarum..terlupa ikat la tuh..hihih*

Dan bila doc laaaaama sangat perati saya punya salur darah, saya tolong tunjukkan..

'Sini doc'
'Bukan situ lah...'

haha..sib baik doc tu penyabar..kalau tak mau saya mati ditikam berkali2 dengan picagari...Bila doc mula cucuk, wah sangat rasa sakit *over betul*. Memalingkan muka dan cuba tersenyum bila pembantu doc pandang saya. Wah, kebas rasa tangan, muka2 pon kebas... Agaknya balasan Tuhan sebab sibuk tunjuk pandai kat doc tadi, darah tak keluar! jenuh doc gerak-gerakkan jarum.

'Tak keluar!'
'Ha? tak keluar?' sepantas kilat saya pusing tgk picagari
'Jangan tengok!'
Saya pon cepat2 pusing balik
'Awak jangan pitam kat sini, susah saya nnti'
cis..hehe

Masa tuh dah start peluh sejuk. Jenuh bernapas dalam2..kurang over sikit dari pompuan nak bersalin je gayanya. Akhirnya...dengan skill doc tuh, dapatlah darah satu tiub...lega...hehe. Bila turn amik blood pressure, tekanan darahku rendah!hukhuk. Doc cakap kurang senaman. Dalam hati menjawab *bukan kurang, langsung tak senaman. huhuh* Tulah pasalllllll. Hukhuk.

Dan doc memberi tips utk buat urine test bila period - lepas saya menzahirkan kerisauan utk medical check up esok. Kalau ada yang mahukan tips, leh ym saya..hihi *sedikit tidak sopan kalau ditulis sebagai entry..*. Tapi bila difikir, tips tersebut tak dapat menjamin 'selamat' resultnye..so, saya juga sedikit ragu-ragu..

Tapi kesimpulannya saya sangat enjoy buat medical check up harinih...=)

Selesai dah satu perkara...oh ya, saya buat pregnancy test dan resultnya negatif..haha *sangat bersemangat untuk test! hehe*
Semoga selamat semuanya esok.
Malam ni off to Subang.
Semoga semua urusan dipermudahkan.
Amin.

ps: Congrats to Kak Khalidah yg akan ke aussie on 19th March. Er..kak, whats with the estee lauder perfume? sentap hokeh! kekekekeke

4 comments:

  1. Rahim Razali cawangan Wakaf Tengah...Tapi situ takde xray..kalau nak xray gi kat Bandar.hehe

    ReplyDelete
  2. kalau tgh period masa nak wat pregnancy test tuh...kena wat gak ke?? period tu bukan kira cam 'test results yg negative ker?"...hehehe.. *matilah kena jerut ngan stethoscope oleh Dr Rahim Razali cwgn Wakaf Tgh akibat mengelirukan pesakit2nya...*

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah dipermudahkan..baik punyer description..Kak Izan rasa macam kita pun ada sama macam buat medical check up tu!All the best!Amin!

    ReplyDelete