Saturday, February 21, 2009

Hakikat

Kisah entry lepas sudah selesai.
Walaupun ambil masa agak lambat untuk diselesaikan, kesimpulannya dah selesai.
Lega sikit.
Betul lah..berterus terang ni merupakan langkah yang terbaik.
Berterus terang.
Buang ego.
Beralah.
Miscommunication terungkai.
Kita belajar benda baru.
Kan kita menyokong pembelajaran berterusan sepanjang hayat?
Kita diperingatkan dengan benda yang kita lupa.
Saya berdoa agar perkara begini tak berlaku lagi.
Kalaupun berlaku lagi, saya harap tiada adegan2 ganas yg boleh menyentapkan jantung.
Amin.
Itu kisah saya.

Kisah mereka pula berbeza.
Tiada miscommunication.
Sudah berterus terang.
Tapi masih begitu.
Saya amat-amat berharap agar ada secebis rasa hormat dan simpati dari si dara.
Kerana si teruna walaupun gagah macam raksasa, dia tetap manusia biasa.
Manusia biasa yang punya rasa.
Manusia biasa yang akan terluka.
Manusia biasa.
Bukan action figure kamen rider kabuto. *lap hidung darah bila terbayang tendou souji*

Hakikat yang pahit untuk ditelan adalah bila mengetahui org yg kita sayang sepenuh hati lebih bahagia tanpa kita.
Akan lebih bahagia, atau sedang bahagia.
Telanlah.
Sebab itu hakikat.
Hakikat.
Dan cubalah untuk berbahagia.
Bukankan kebahagiaan orang yg kita sayang itu amat bermakna?
Walau kebahagiaan itu tak dikecapi bersama kita.

Ps: Yamapi tak pandai rap. Saya terima hakikat itu. Tapi dia sangat howt. Itu hakikat juga. Saya telan semua hakikat itu sambil lap hidung darah. Ahaks.

7 comments:

  1. Ya, terima hakikat itu penting. Jika tidak, sukar nak teruskan kehidupan

    ReplyDelete
  2. Terima jga hakikat adik massu ku itu kiut dr yamapi mu...kihkihkih..

    ReplyDelete
  3. Mahadi, ya, betul!

    Am, gunanya untuk sumbat lubang hidung ke?

    Cik pensyarah, rasanya paling kiut dalam klip nih adalah Tego..hiks

    ReplyDelete
  4. ayg pun nk berterus teranglah :)

    ReplyDelete
  5. dijah ni, pandai menulis dan menggunakan perkataan lah!

    ReplyDelete
  6. Ayang, cubalah...tapi jagan bulatkan mata sangat..nanti org takut. Acu pun tgh kontrol keterbeliakan mata. Takut ada org takut pulak..ahah

    Kak Delinn, manader kak. eh kak, kalau saya jadik laki, akak rasa saya leh tekel ramai awek tak dengan menggunakan ayat2 cair? wahaha

    ReplyDelete