Wednesday, September 24, 2008

Tadaaaaa

Ha ha ha
Plan berubah. Tak jadi balik pukul 9 pagi Khamis, atau 6 ptg Khamis, atau 3 pagi jumaat. Tapi, balik pukul 3 pagi hari khamis. Yes fellas! Plan balik kul 3 pagi satgi. Nih tengah kemas beg sambil ngapdet blog. *oh apekah* Keputusan yang dibuat dengan penuh tiba2, tapi maintain selamba. Niza berjaya dapatkan cuti. So, takde masalah lah nak balik bila. Kalau ikut plan dia nak balik jumaat pagi kul 3. Tapi sebab saya ada urusan hari jumaat, saya decide naik bas saje esok, kul 6 ptg. Tup2 Niza dapat cuti, lega..alhamdulillah.

Tadi, kelas yang sangat best. Pertamanya sebab topik eksperimen berkisar darah. Since dulu kerja kat lab bertahun2, maka agak familiar dengan topik ini. Alhamdulillah. Keduanya, 'seri' raya jelas terpancar di wajah setiap org dalam lab. Bebudak sungguh ceria. Ceria sangat dalam lab. Agaknya saya pon ada 'seri' raya, sebab bebudak dlm lab kemain manja ngan saya hari ni. Siap bersoreh2 segala. Yang best, wlaupun berseronok dalam lab, depa bersungguh2 memahamkan eksperimen.
Habis je kelas, student 2nd year dtg jumpa. Habit depa, bila dah nak submit report esok, hari ni baru dtg jumpa. Oh, saya tak ngajar depa pon, sekadar teman masa depa pi sampling. Tak banyak yang boleh tolong sebab masa yang sangat suntuk. Tak dan habis discussion, student final year pulak tepon. Adus, sesungguhnya saya lupa sebab janji nak tgk dia buat labwork. Oh, saya juga bukan main supervisor. Co pun bukan. Saya cumalah pembantu yang membantu sekadar yang termampu. Semasa menuju ke lab, Niza bgtau kata plan tukar. Balik kul 3 pagi. So, cepat2 demo kat student pastu terkocoh2 kemas2 barang.
Niza bawak gi kedai. Plan nak beli serunding - ayah ngidam. Masalahnya, sampai sana lupa hala tuju. Saya beli tudung untuk mak dan opah. Juga telekung buat sepupu yang comel seperti saya. Elok nak balik Niza tanya pasal serunding! Oh apakah?
Hatinya suci murni gunakan tanpa was-was, lepas balik dari bazar Niza patah balik ke kedai tadi. Dia bertegas nak patah balik, macam dia yang nak beli serunding! keke.
Niza borong berbungkus2 kopok lekor. Whoah! Ganas betul ustazah neh..keke
Oh, saya mau kemas2 bilik + peti ais + baju. Doakan kami selamat sampai ke destinasi.

---------

'Akak, umur akak sebenarnya berapa?'
'Doploh nam'
'Akak umo 26? Saya ada Abang umo 27!' *mode kenakan cik demo*
'Ye ke? Kem salam kat abang ye?'
Sentapz? Padan muka, kenakan aku lagik.hehe

---------

Kak Lina, kalau uni offer pengajian kat warga emas kan best, senang bodek bakal pak mentua.kekekekek

5 comments:

  1. smoge pulang dgn selamat.
    benti minom kopi pree kat petronas kalo nantok. heee...
    samat ghaye.. :D

    ReplyDelete
  2. Planing last minutes mesti terkejar kejor. Last last mesti ada barang yang tertinggal.
    Suggest buat check list kot.

    Anyway Gumbira sungguh orang balik kampung.

    Dari Kuala mendayung kolek
    Singah sebentar di Tanjung Puteri
    Dijah & Niza dah confirm balik
    Bandar Ipoh mesti Berseri.....

    Take care on your journey, jatuh bangun sendiri

    ReplyDelete
  3. Noure: thank you. akak tak drive, co pon bukan. dok belakang buat taik mata.keke

    encik hashim: tak dan buat checklist

    Bandar ipoh akan berseri
    Dengan ketibaan dua rakan
    selamat hari raya aidilfitri
    salah silap harap maafkan

    ReplyDelete
  4. selamat balik raya dija... bdk tu mesti nk bodek markah lebih dgn ko... kenen2 kan abg dia.. hehehe.. kalo nk adjust bakal bapak mertua...moh join jd demo amali OUM... macam2 ada....

    ReplyDelete
  5. kak lynn, tulah pasal. Tapi kan kak, budak tu chomel...agagagaga..keke
    OUM? Hadeh, mcm malas..nengoklah canner.keke

    ReplyDelete