Wednesday, September 17, 2008

Shopping raya

Satgi dah nak keluar, nak mulakan shopping raya. Membeli barangan yang dipesan mak. Tapi saya dah janji pada diri sendiri, kene melawan napsu berhabis-habisan spaya tak beli benda merepek2 utk diri sendiri. Sebab dulu saya boleh survive dgn gaji RM500 je. By right, saya kena berbelanja mcm dulu. Kalau nak over sikit pon, utk keperluan, untuk family. *berazam..hiyaaaaah!*
Baju raya ada sepasang dah. Baju yang tak penah pakai, baju tu je lah jadi baju raya. Alhamdulillah.
Kasut kena beli kot sebab kasut bertutup dah terkopek2. So, sem depan leh pakai utk lab sekali. Eh, sandal pon dah terkopek2. Tunggu putus la baru beli baru.
Kadang2 segan gak bila tgk student vogue segala ngalahkan staf. Tapi biarlah, depa org kaya. Saya sedar kedudukan diri.hehehe.Yang penting keje sungguh2. Kalau vogue je lebih, keje tak semenggah, tak berguna. Tapi kalau vogue dan keje pon best, baguslah! =D

So, nak bersiap2 utk bersoppingan. Malam nih berbuka di rumah kawan. Rindu pulak ngan nasik ayam..hihihi

Ciao! *Am, mcm kiut pulak bila guna ciao nih..*keke

8 comments:

  1. eleh...nak raya mula laa datang alasan tekopak la, terputus la..tekoyak laaa...pejam mata je la beli baru..ekeke

    ReplyDelete
  2. raya wajib kita jumpa!

    *arahan keras dari akak* hehe

    ReplyDelete
  3. acu..boleh tak kirenye bajet duit raya acu tu dimasukkan skali bajet duit raya utk angah?kesian utk org yg tgh sesak nie..hikss..

    ReplyDelete
  4. encik halym: saya mahu berjimat cermat..keke

    kak delinn: insyaAllah akan diusahakan..keke

    angah: bajet untuk diri sendiri pon tak berapa nak ada, huhuhu

    ReplyDelete
  5. la la la..
    ader org jeles ngan Dolly saye..tak sampai 24jam dia ader dolly kamben juge....

    hahaha. cute2...

    ReplyDelete
  6. haha..takleh menahan..tgh malam gak saya email sis mila..hehe

    ReplyDelete