Saturday, September 20, 2008

Apa barang

Hati yang tenang kembali bergoyang2.
Macam pokok yang ada kera bersarang.
Sepatutnya majlis bukak pose ditanggung org.
Tapi tak diapprove oleh treasurer yg tiba2 naik berang.
Hati girang jadi tak tenang.
Sebab kena kutip duit dari tetiap org.
Mengubat hati dengan pergi habiskan duit membeli barang.
Meronggeng2 sampai ke petang.
Baru hati nak tenang, tiba-tiba terima email dari seseorang.
Dia terima saya sebagai student dia lagi sorg.
Tapi hati tak tenang.
Aik? bukankah sepatutnya gembira bukan kepalang.
Kan orang itu bukan calang-calang?
Kan ini yang dirancang2?
Tiba2 menggigil, air mata pon mula bergenang.
Mungkin takut kisah hitam berulang.
Terasa mcm mengejar bayang2.
Ataukah ini sindrom 'kwn baik' nak datang?

*doakan saya, i really need that*

P/s: mode hibernasi selama beberapa hari. Jangan risau, takkan delete blog..kekekek. Will be back soon! Sesapa nampak kat ym tegur je lah =)

ciao!

5 comments:

  1. Dijah,

    apa ke hei nyer icon kat sebelah tu dok bagitau "you're scared" ajer nih kekekekeke takut apa dijah?? hahahaha

    ReplyDelete
  2. akak, suppose dia detect emotion saya based on entry. Dah saya hentam bahasa melayu, jadik dia pening sikit. kat balloon belah kanan ada tulis apa ayat yang dia detect. sebab entry sebelum nih ada BUZZ kat ym, dia ingat saya dgr bunyi makluk asing ke hapa, dia kata saya scared! kekeke

    ReplyDelete
  3. fuh,
    nasib baik ada statement takkan delete blog..

    lega skit hati ni.. hahaha

    ReplyDelete
  4. erk...pantun ler plak....
    errr...
    barang yg lepas jangan di kenang...
    orang jauh dah terbayang²...
    balik raya jumaat akan datang...
    cuti nyer kejap.....4 raya dah nak pulang...

    Ipoh mengucapkan Selamat Datang...

    ReplyDelete
  5. abang s: hehehe..

    teman: oh, tenkiu..tak sangka miker pon pandai berpantun segala

    ReplyDelete