Saturday, December 17, 2011

Sebelum cuti

Banyak aktiviti sebelum cuti. 
Hantar Elodie (housemate) di airport. Semangat dia balik nak selebret krismas dengan familynya di Paris. Dua budak yang hampir sama besar dengan saya adalah anak-anak tuan rumah. Bagus betul depa pun pakat hantar kat airport. Ala-ala farewell macam dia dah habis study. Padahal dia akan balik sini bulan 2 nanti insyaAllah..Lupa pulak nak amik gambar dalam airport yang besar sikit dari dewan orang ramai Kampung Tersusun Batu 6, Ulu Kinta, Ipoh. hihihi. Next time lah yekk.


Ni pulak member-member satu kumpulan training untuk kerja kat library. Seminggu training selama 20 jam sesama. Sekarang semua dah jarang jumpa sebab shift tak sama. Bila dengan depa nih rasa kerdil ya amat sebab depa ni semua vogue da vass. Sorang ada 2 Bachelors Degree, 2 Masters Degree, siap dapat scholarship pegi Amsterdam dan study pon under special scholarship. Dialah yang hari tu buat konsert kat sini yang saya advertise kat FB. 
Sorang pulak ada banyak pengalaman kerja, dah habis PhD dalam Psychology, dia nak sambung study Law pulak tapi dalam masa yang sama baru dapat interview untuk 2 kerja. Satu kat UNE, satu kat New Zealand.
Sorang lagi pulak tengah buat PhD tentang Latin dan dia nih pon pernah dapat scholarship pergi Amerika segala, sekarang pon dia kerja dengan lecturer untuk buat research. 
But yang bagus pasal depa nih, semuanya gila2 ceria dan tak arrogant walaupun hebat-hebat. Dan semua pot pet pot kepochi banyak cakap tapi tak mengata orang. Banyak benda yang belajar dari depa nih, especially attitude dan misi dan visi dalam hidup. hihi 


Yang tiada kenangan bergambar adalah sesi-sesi makan lagi bersama kawan lab, bersama kawan lab dan sv, bersama kawan postgraduate Animal Science. Hasil daripada sesi makan-makan tanpa henti ini, berat sudah naik!

 

Target adalah 50kg untuk tahun 2012! Weehu.


Love and respect
Dijah

2 comments: