Sunday, December 11, 2011

Makcik jag

Banyak benda yang saya belajar di library, terutama sekali dari makcik yang membantu menjawab perihal peminjaman jag air. Makcik ni saya cam mukanya sejak dari 1st year, masa attend kelas End Note. Sangat vogue bagi info pasal End Note.

Baru-baru ni ada student baru datang ke kaunter, tanya pasal proses pendaftaran. Kitorang selalu penat menjawab mana kaunter student centre yang terletak sebelah kaunter library. Kebetulan sejak dua menjak ni kaunter student center tu asik kosong, maka orang assume library handle semua urusan student centre.

Bila orang tanya mana bangunan sebenar student centre, saya tunjuklah bangunan depan library, yang kat sebelah kaunter kitorg ni just kaunter untuk memudahkan student.

Tetiba muncul sorang budak laki buat muka sedih kata dia pergi bangunan sebenar, tapi orang bangunan tu suruh pergi library untuk buat appointment. Takde appointment takleh masuk bangunan katanya....

So camne nak buat appoinment sebab orang yang jaga kaunter tu tak ada..Budak ni dah sayu sayan dah tapi kitorang dah dipesan supaya toksah risau kat benda-benda luar bidang kuasa.Tapi I ols ni bukan boleh, hati ni sedih je tengok budak ni tak tentu arah...

Bila telefon extension tertentu takda orang jawablah pulak. Maka dengan hati yang kasihan, makcik jag air dirujuk demi kemaslahatan pelajar ini.

Dengan penuh keratuan makcik tu kol member dia di student centre dan maklumkan yang appointment tak boleh dibuat oleh pelajar ni sebab takde org angkat extension, dan takde org jaga kaunter..So dengan selamatnya budak tu selesai buat appointment dalam telefon.

Ingat dah habis kan? Belum lagi u olsss. Bila habis shift, saya pun blah untuk lunch, kebetulan ada lunch free depan library. Saya nampak makcik jag muka serius, takut pulak kalau2 saya ada buat apa2 masa shift tadi. uhuks!!! Dengan muka seriusnya dia membuat panggilan telefon dan saya hanya membei lambaian manja menandakan shift saya sudah habis.

Masa saya tengah lunch, makcik jag datang kat saya, bagitau yang budak tu bukan budak dari Armidale dan tak reti guna komputer..So akan susahlah dia nak datang semula untuk appointment ataupun melayari internet untuk dapatkan maklumat tertentu yang berkaitan. Tapi dia kata dah hubungi balik orang tertentu dan dah berjaya diselesaikan. Oh rupanya muka serius tu sebab dia pikir pasal budak ni.

Dek kerana sweater tertinggal kat library, saya patah balik ke library lepas lunch dan nampak budak yang dimaksudkan ditemani pegawai enrollment UNE, duduk depan pc sesama. Wah, makcik jag sangat vogue, walaupun pada hakikatnya itu bukan tanggungjawab library. Ratu!



BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

2 comments:

  1. Serius rasa macam baca cerpen. Tiba-tiba adore pada mak cik jag

    ReplyDelete
  2. Hahaha.terus dapat nama Makcik Jag kan.Kelas sangat kita nih mewujudkan watak.hahahha

    ReplyDelete