Friday, April 30, 2010

UNE, di hatiku ada kamu

UNE bukanlah universiti yang canggih manggih, at least untuk bidang saya nih. Serius, tempat saya buat Masters dulu jauhhhhhh lebih canggih manggih. Mesin rege juta-juta yang takde sorang pon pandai guna pon ada kat tempat kerja dulu.
Tapi setakat setahun di sini, rasa cinta membuak-buak. Takde, takde pon adik ikan. Takde, takde pon lecturer hensem *takde coursework, takdelah lecturer hensem*. Takde, takde pon rakan-rakan yang boleh dingorati.
Hanya kerana persekitaran kerja yang membina dan suasana yang tenang.

Iklan sekejap untuk open day minggu depan. keke.


Tadi bulb mikroskop terbakar. Well tidak lah melambangkan saya banyak guna okeh. Ini semua salah Gareth!! dia kira cacing sampai 4 bulan lebih, time ai pulak bulb meletop *tunding satu jari pada gareth dan tunding 4 jari selainnya pada diri sendiri*..keke

Bulb takde dalam stor, so esok kena pi kedai beli. Walau saya tatau LANGSUNG pasal beli benda2 elektronik kecuali beli charger henpon, terpaksa lah kan? Kalau nak tunggu officer, isnin baru leh pi beli. Since nak guna mikroskop on weekends, officer menyarankan supaya beli sendiri dan ganti. Kejap. Depa nih memang tak takut ke saya jahanamkan mikroskop??kekeke. (teringat penah rosakkan lens mikroskop kat UMT..hukssssssssssssssssssssssssss)

Hari tu gatai pi komplen kat secretary yang rak buku saya tinggi benor, kalau jengket pon susah nak sampai, tu sebab meja bersepah (alasan). So, ingatkan dia nak panggil lelaki sasa badan ketul2 tolong tanggalkan dan pasang balik...sekalik dia yang gigih panjat2 meja. Sian makcik ni u ols. Maka, terpaksa lah join in the club. Sekali ngan anak wijdan tolong pegang skru, wijdan pegang papan. Bila dah cabut skru2 ngan papan dan letak kat ketinggian lain, takleh masuk lak skru dekat lubang yang sedia ada. Sentap!!!! Terpaksa pulak pegi pinjam driller kat sv dan drill kayu kayan, eh papan. Again, saya tak sangka makcik tu bagi saya buat benda-benda ginih. And yet wijdan asik komplen suruh saya jadik pompuan sikit. Dia kata sib baik pakai tudung. Penghinaan ok.

Kesimpulan cerita (takut org tak paham kenapa saya cerita), saya suka sikap memberi penerangan yang jelas apa yang perlu dilakukan dan kemudian memberi kepercayaan. kekeke. Ada dengar bebudak yang komplen bila banyak benda kena buat sendiri. Well, thats what PhD is all about. Tadi dengarnya Fi bleeding bebiri 30 ekor sorang2 diri dan kendian bagi treatment. Tapi dia sikit pon tak komplen...senyummm je. Saya mahu jadi mcm Fi, SENTIASA pikir positif. Dan saya mahu jadi macam Gareth, semua benda2 berkaitan lab dia tau - mcm mcmana nak kerobek mikroskop untuk keluarkan bulb..keke. Kalau kita kena buat semua sendiri, nanti kalau rezeki jadi pendidik, student cant give the bullshits. We will kick their asses if they dont stop complaining. kekeke. Ok, ini keji. Kebaikan belajar buat sendiri adalah kita akan merasa kepayahannya dan kita akan lebih menghargai orang2 lain di sekeliling dan kita akan mampu untuk guide orang lain dengan lebih baik..insyaAllah. Oh, mcm lebih suka statement keji tadi.hikhik.

Oh, and I will start my swimming..err, floating session soon! Hope semua berjalan lancar. Amin =)

No comments:

Post a Comment