Sunday, February 21, 2010

ohmaigod

Semalam perasan windscreen ada bintat2, ingat habuk, rupanya kesan batu. Banyak pulak tu bintat2, ada crack yang besar sikit. So, dalam pada dok moskel2 kepala otak dok menerawang pasal bintat-bintat tu, masa nak park dalam garage, tak perasan kereta sangat dekat ngan pintu masuk garaj. Nak tekan brek tertekan minyak. Habis bergesel sampai pecah lampu tepi, barang2 dalam garage habis kena langgo. Ini baru betul namanya bumper car. Hazab ghope pintu belah kanan. Pusing town cari kedai ketuk besi mana yang bukak, takde. So, plan esok baru pergi. Melayang lagi lah duit. Tensen betul.

Elodi angkut saya pegi national park kat Dorrigo, lebih 120km dari armidale. Makcik tu tak dapat P lagi, drive guna L. Sini kalau L hanya boleh drive bila ada orang lesen penuh dalam kereta sekali. So, since saya ada lesen penuh Malaysia walau baru lepas hantam garage sendiri, selamber je lah travel. Alhamdulillah selamat pergi dan pulang walau sampai rumah dah malam. In a way, rasa lega jugak keluar ngan Elodi. Sebab kalau dok umah mesti stress sebab terkenangkan kereta.

Tapi malangnya pagi tadi bangun lewat, ke padang ragut dan spend masa lebih lama dari biasa sebab depa dok pakat tendang air dalam baldi dan tendang evaportion jar, benda yang boleh siap awal, siap lambat. Kesannya, perancangan bervideo chat ngan Kak Ron ngan Dayah telah kumungkiri..huhuhu. Ampun Kak Ron, ampun Dayah..huhu. Kak Yan, Dayah ni yang travel sesama saya ke Putrajaya hari tuh..hehe

2 comments:

  1. "Kak Yan, Dayah ni yang travel sesama saya ke Putrajaya hari tuh..hehe"

    perlu explain kah?

    :P.

    glad u had fun at national park. sila post gamba. nak tahap menggila asik baca cerita penyanyi raw fishes aja.

    ReplyDelete
  2. Uih...PERLU tau..sebab nak bagi akak menghayati setiap entry saya.kekekeke
    (ada benda lain yang nak dihighlightkan. sila baca lagi..hahahaha)

    gambar amik 3-4 keping je..sebab ujan...kekeke

    ReplyDelete