Saturday, February 27, 2010

H I K L M N. J is missing?

Sebenarnya busy, tapi nak menulis jugak.

Mind you, entry ini takde isi penting. Please ignore. Saya saja mahu menulis.

Saya rasa summer semakin sampai ke penghujung. Angin sudah mula sejuk dan kering. Kesannya, kepala sangat sakit. Sangat-sangat sakit, sampai kadang2 nampak flashes. Kalau bangun dari duduk memang sampai rasa nak pitam. Saya yakin ini bukan sebab tak jaga makan sebab sejak pindah rumah baru saya sentiasa makan breakfast sebab akan kena bebel kalau tak breakfast. Makan malam pun selalunya berzat dan banyak sebab saya rasa selesa masak kat umah baru. Tidur pun awal, sebelum pukul 12 dah tidur. Tapi sakit kepala yang mcm ni, tak pernah saya alami sebab sangat sakit dan sangat berterusan - dah seminggu. Sedangkan sebelum ni kalau tidur 2 jam je pun masih boleh survive. Kalau mengadap laptop sampai kul 4 pagi pun ok lagi. Adekah saya semakin tua maka badan makin lemah? Even dah tak bawak balik laptop demi mengurangkan stress mengadap lappie, tetap sakit kepala. Koyok takde. Nak pi klinik malas sebab kena buat appointment. Entah lagi berapa hari baru leh jumpa doc. So, hari ni saya amik painkiller setelah seminggu rasa sakit. Kalau tak ok jugak barulah nak pi pusat kesihatan. Saya tak stress pun..banyak kerja yang tak buat sebab sakit kepala. Jadi, saya stress sebab sakit kepala. Bukan sakit kepala sebab stress.

Saya mahu komen pasal isu paling sensasi dalam industri hiburan Korea - pasal war antara JYP ngan HOTTEST. Pesanan saya pada adik-adik yang tengah belajar lagi, toksah emo-emo hal ni. Yer, tau..sakit hati, tertipu, terasa dipermainkan. Tapi ingat, kita ni takde profit apa pun dari depa2 yang dalam industri ni. Nak nangis, nangislah...takpe. Tapi janganla buang masa down2 sampai takleh nak buat apa. Mind you kalau saya emo dalam blog ni, 60% je betul..habis kat blog ni je, then meroyan ngan kawan2 fangirl. Kalau saya tulis saya takleh buat kerja tu tipu sebenarnya. Jay tu pakwe di alam khayalan je.
Tapi saya sukalah perhatikan HOTTEST2 bersatu hati meroyan bersama2. Depa even buat collection untuk hantar 2 orang wakil international hottest untuk attend conference dengan JYP, expecially regarding this issue. Seriesly, tak pernah terpikirpon fangirls nih sanggup buat mcm2. Ni dengar depa nak carik peguam, mebi nak tolong Jay saman JYP. Gillllerrrrrrr. Mind you, I tak pernah lagi contribute satu sen pada projek2 depa, tapi series kagum bila depa leh kompol ribu riban sewa kapal terbang untuk tunjuk kat Jay banner "J, what time is it now?' masa bulan september.
Saya rasa industri hiburan di Korea ni kesannya sangat besar pada orang korea, sampai ada nak bunuh diri segala. Padanlah JYP terus hire bodygad untuk kawal bangunan lepas announcement penamatan kontrak Jay. Alah, kita pun apa kurangnya kan..siap pengsan2 segala masa tengok konsert tomok sebelum dia masuk OIAM..kekeke. Tengok Fahrin nangis pon sibuk nak nangis kannnn? kekeke.
Selaku fangirl yang dewasa, saya rasa JYP penuh dengan strategi yang orang lain takleh nak pikir. Dia sangat banyak mainkan emosi fangirl. Dia hanya pikir keuntungan. Dia langsung tak pikir perasaan 6 orang yang lain. Dia tarnish image Jay dengan keluarkan statement 'ada personal mistake yang lain yang akan mencetuskan kontroversi yang lebih besar'. Seriesly, what the frog? Mengundang spekulasi la kan? Dalam Islam pon berdosa tauuuu menimbulkan fitnah *ha, amik ko JYP!* I was so devastated bila baca komen2 fangirls yang terkesan gila babi bila isu Jay ni sekali lagi dimainkan. Kesian pon ada, tapi at the first place, toksah sayang/look high sangat pada depa ni. Ada yang tak berenti2 nangis, langsung takboleh menaip. Am, I dont have an answer sebab benda ni bergantung pada diri sendiri kan. Alhamdulillah lah I tak nangis whatsoever. Cuma sentap, sebak sebab tak sangka jadik drama lagik buat kali kedua. keke. Ada jugak rasa nak bakar bangunan JYPE, sebab ini bukan kes pertama. Sejak dari Rain, G.O.D (masa isu G.O.D. saya tatau, ni baru tau), HyunA, Sunmi, ni Jay...masalah withdrawal artis JYPE adalah sangat-sangat meragukan. As a human being, saya kesian kat Jay. Kesian sebab the only reason dia sanggup balik Korea join 2pm adalah untuk tolong mak dia bayar hutang. Saya sentiasa hormat orang yang pikir kesusahan emak, regardless siapa orangnya. Yamapi dan Jay adalah 2 orang artis yang saya tahu apa2 yang depa buat depa pikir mak depa.

So, buat memana peminat 2pm yang tetiba rasa terkesan dengan isu ni, be strong ok? Hope ada lah kumpulan2 baru yang hot dan jambu yang keluar..keke.
But I really wish all the best for Jay =)

As for me, ONEDAY will always be 11, 2pm will always be 7. In my heart I wont approve a new leader! *mode emo tetiba*.

Ayang, jangan play, confirm banjir

5 comments:

  1. x sabar tunggu kesudahan conference..huhu

    vid: dah tertekan play. jay pasti akan kembali.

    ReplyDelete
  2. Ayang, acu dok follow live update sambil buat keje, sambil makan..keke..rasa nak bawak lappie masuk shower.keke
    Disband je lah 2pm tu, habis cerita.. Biar dep masuk YG..buat kumpulan baru......
    Kalau acu tertidur, ayang bagi update esok boleh? *mata kedip2*

    ReplyDelete
  3. acu, ayg pun dok refresh allkpop n forum 2oneday nak tahu apa citer. but pelik xde berita yg boleh dipercayai ttg conference tu. kenapa semua tetiba senyap jek?

    bila ayg baca pasal pengakuan member 2pm yg diorang pun stuju jay kuar, cam geram gak. harap2 semua tu rumors.

    ayg akan stay up sejam dua lg, if ada pape, i'll let u know :)

    ReplyDelete
  4. ayang, jangan baca allkpop. depa tak reliable sebab main cut paste sesuka hati. salah info pulak. pegi baca kat 2od, ada representative yang pegi (Eunice), bagi summary yang menyentapkan. Masuk kat oneday newspaper. those 6 boys betrayed jay. Im sooooo shattered, walaupun ada source yang kata ni semua scripted. I'm so hating 2pm right now and the gorilla JYP. And I'm so hating Ok Taecyeon. Kalau dia jadik leader, I nak hantar surat layang..kekeke

    Dalam beberapa jam lagi akan ada full summary sebab depa memang record semua discussion. Acu dah ngantuk. Mahu tenangkan diri.. Esok akan masuk balik dan bersedia untuk sakit jantung lagi. Oh, I'm so wanna santau 2pm right now!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. cepatla update. nk tahu jugak apa kesudahannya ni.

    ReplyDelete