Thursday, December 23, 2010

Ebay

Hari tu teringin nak cari cd The Kite Runner. Cari kat ebay, harga boleh tahan so saya beli. Sejak rasa beli barang kat ebay mudah, saya mula lah gedik2 cari barang lain. Pencuci muka murah dalam $30, so saya beli. DVD Heroes season 2 murah $40, saya beli sebab dah usha lama kat kedai, tetap mahal nak mampus. 
Kendian saya adalah gatal tangan membid benda yang agak mahal. Sebab terlebih gedik, bid kat 2 seller berbeza. Saya menang satu. Dan yang lagi satu ada lagi 2 hari tempoh bid dan saya leading. OMG, harga benda ribu riban, rasa nak nangis sangat. Nak kensel bid, takleh. Alasan tak diterima. Bagi alasan ada problem ngan paypal, pon tak diterima sebab katanya dia terima bank transfer. Kalau transfer duit, memang ayam-ayam tuan umah ni akan lesap minggu depan. Either saya jual atau semelih untuk makan sebab dah kopak..ahahahahaha.
Makanya selain meroyan, sepanjang tempoh 2 hari ni memang dok berdoa kalah bid yang satu lagi ni. Produk sama, mcm rugi sgt kalau beli walau murah. Memang ada niat jual dengan diskaun kat Aman tapi memikirkan nanti dapat duit lambat dan akan pas benda ni lambat kat dia..rasa sayu sayan jer.hukhuk.
2 hari yang penuh dengan keluh kesah akibat gatai tangan...hahahhahahahahahahahahahaha.Tadi lagi 1/2 jam nak end saya tengok saya masih leading..masa tu dah pasrah segala..niat nak puasa je dah lepas nih. Kalau cakap kat mak sure kena ceramah panjang... Dah memang pasrah dah..Siap telepon opah tanya masak apa senang nak meniaga kat pasar ahad..opah suggest pisang goreng! kekekekeke..

Kendian baru kejap ni bukak...tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

KALAH! kekekeke. Dioutbid $10. Fuhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Lega sangat.

Tak pernah rasa lega gila mcm ni bila kalah!hahahahahahahaha *peluk tabung bebiri dan tabung babi erat-erat*

ps: masih menimbang2 nak jual pisang goreng ke tak.................

5 comments:

  1. tabung babi?!kekeke..kiutlah :)

    ReplyDelete
  2. DJ

    I love love love your writing! It always makes my day. hahahha, I laugh so hard 'till my mum ask me to stop. Anak dara tak elok gelak kuat-kuat. *sigh*.

    Beli apa sampai ribu raban? Ray-ban?

    ReplyDelete
  3. DJ

    I love love love your writing! It always makes my day. hahahha, I laugh so hard 'till my mum ask me to stop. Anak dara tak elok gelak kuat-kuat. *sigh*.

    Beli apa sampai ribu raban? Ray-ban?

    ReplyDelete