Sunday, December 14, 2008

Peluang kedua masih ada

Naik bas ke ganu dengan wajah penumpang yang hensems dikenali. Saya tau dia mamat warga yu.em.ti. Saya tersentap bila dia turun di tepi jalan, tak tunggu sampai ke stesen bas. Wah, takkan dia duduk jauh sangat dari uni? Saya bukak mata luas2, rupanya bas lalu area dekat2 dgn uni.
Saya bangun, nak turun jugak dekat situ - senang cik Mah amik, takyah ke stesen bas di bandar.
Sentap, bas dah gerak.
Malas nak jerit.
Saya sudah terlepas peluang.
Bas takkan berpatah balik.
Saya kecewa....

Tanpa disangka, bas berhenti di perkarangan uni, ada students turun rupanya.
Dan saya ikut turun.
Lega sangat.
Alhamdulillah.
Peluang kedua masih ada. Mungkin lebih baik.

Minggu depan saya interview. Menerima pelbagai pandangan dan reaksi samada untuk stay sini atau balik berkhidmat di Ipoh. Sebenarnya saya sudah buat keputusan, bila saya benar2 yakin baru saya akan dedahkan *wah, siap dedah2*.

Rasa2nya, apa keputusan saya?

Undi di sebelah..hehe

3 comments:

  1. Dijah

    Apapun keputusan dijah, i believe you'll make a wise decision and i support whatever you decide!

    :)

    ReplyDelete
  2. Ehmm Ehmm....
    Make a wise decision cih jah ye..

    ReplyDelete