Saturday, December 6, 2008

isk, takde citer lain ke?

Kisah 1

Perbualan dgn hosmet;

'si polan si polan dah nak kawin'
'ye ke?isk, derang nih memuda lagik dah kawin'
'muda hapanya. ko ingat umur ko tu berapa?'
'erk, hahaha. kita yg tua tapi tak kawin2'

Terlupa umur dah doplohnam. Nak masuk doplohtujuh. Tapi jiwa menten muda.ekeke


Kisah 2

Sembang2 ngan mak sambil tolong tengok buat tat nenas

adik: mak, abang ckp dia dah ada awek [abang yg baru abis SPM]
mak: ye ke?
adik: haah, dah tanya dia, dia syok sendiri ke tak. Dia jawab budak tu pon suka dia.
saya: hahahaha
adik: dia cakap dia nak kawin
mak: nak bagi anak org makan apa?
saya: topap pon suruh org..ada hati tuh..kekeke
saya: ha, kamu pon ada awek?
adik: mana boleh cakap
mak: ha? dah ada ke? sapa?
adik: mana boleh cakap. teka la
mak: budak tu dapat 5A tak?
adik: dapat
mak: pengawas ke tak?
adik: tak bleh ckp *terus melarikan diri*
mak: kalau bukan headgirl mak tak nak!
saya: over betul budak2 nih
mak: ntah, orang yg sepatutnya ada, takde. Yang sepatutnya takde awek lagi, ade pulak.
saya: *ulps* hahaha - gelak paksa

nota: dulu saya tulis surat kat budak laki siap kena kurung dalam jamban. Siap terpekik terlolong mintak ampun. sib baik depa lahir lambat, kalau zaman saya kecik dulu, mesti dah kena apa yg patut.


Credits to Cathy Thorne

-------

Org tak hargai kita sebab dia tak syg kat kita. Benarkah?

4 comments:

  1. Wah Kak Dijah,
    sentap lak soalan 'budak tu dapat 5A tak?'

    ReplyDelete
  2. Am, akak pon sentap..keke.. Agaknya mak akak nak menyakat adik tuh..keke
    Takpon nak memastikan cucu2 nya kelak rajin/trang hati sket..kekeke

    ReplyDelete
  3. erk..sayakah antara calon2 anak gadis muda yang diceritakan? heee~

    erm..jawapan pada soalan di hujung post

    @ tul la kot..kalau die sayang mesti die appreciate kite kan?
    @ die sayang kite tapi lampi skit..heh!
    @ maybe die tak hargai kite sebab die bukannya sayang tapi suke je..
    @ last but not least~ die tak knal kite cemane nak sayang n hargai kite..wuWU

    lala~~

    ReplyDelete
  4. alg rasa
    dia tak hargai kita sebab dia tak pandai berimejinasi
    imejin...
    kalau kita takde cemane..kan kan?

    ReplyDelete