Thursday, October 16, 2008

Terfikir

1. Merajuk.
Merajuk dengan dos yang bersesuaian menggambarkan kasih sayang. Ingin bermanja2. Ingin mendapat perhatian. Mungkin juga menggambarkan tanda protes kecil. Kdg2 saya ketawa kecil bila ada org merajuk. Sungguh comel. Tapi, bila orang lelaki merajuk di khalayak umum dengan gaya yang ala2 diva dan dengan refleks yg sepantas kilat, saya rasa sentap. Tak comel yer, sungguh!

2. Proposal.
Sentap sebenarnya. Saya pernah berbincang dengan seseorang pasal plan utk PhD. Dia mintak saya explain, saya explain since tajuk tu tak pernah org buat kat sini. Saya berjaya fahamkan dia, bersyukur sgt. Dia akan membantu saya. Namun saya sentap. Rupanya tajuk itu beliau usulkan untuk kroninya sambung belajar. Terdiam. Terkejut.

'Eh, tu mcm tajuk proposal saya..'
'Ye ke?'
'Sapa suggest'
'Boss'
'Erkk'

Sungguh, saya rasa hati disiat2. Kini saya tahu di mana letaknya saya.

*Semoga org yg merajuk itu sejuk hati.
**Saya dah tukar tajuk proposal, dan saya takkan bincang dengan beliau lagi. Sampai saya dah submit.

Semoga dapat kekuatan.

6 comments:

  1. owhhh..mengapakah semenjak dua menjak ni selalu je ter'sentap'? kuikuikui..

    ReplyDelete
  2. saya juga merasakan yang merajuk skit2 tu comel..tapi kalu merajuk lelama terasa nak lempang pun ada...huhu~

    ReplyDelete
  3. kak ronie: kawan baik nak datang melawak kot..ahahaha..blame the hormones!

    kekanak tokyo: benar..bukan saja yang merajuk lelama. Yang merajuk dengan gaya yang over dan perasan diva juga membuatkan akak boleh hilang kawalan diri..keke

    ReplyDelete
  4. Doa kak Dijah,
    orang teraniaya nih kan ke makbul doa..

    ReplyDelete
  5. am: teraniaya? ntahla.. err, kalau kak doa smoga dapat kawin cepat leh tak?keke

    ReplyDelete
  6. weh, x aci itu pensyarah buat gtu taw..x baik..kalo ayg, ayg akan menghantui siang dan malam pensyarah tu. ayg akan muncul dlm mimpi, dalam sedar, time drive. idup die xkn tenang. sampai die tarik balik tajuk tu n bg balik kat ayg. atau at least die umumkn tu tajuk idea ayg.

    hehehe. cakap bolehla ek. kena batang idung sendirik, sentap. :)

    sabar ye acu. learn from our mistakes n keep on movin movin.

    ReplyDelete