Thursday, November 3, 2011

Lengang

Pagi tadi pergi kedai daging. As expected takde orang. Saya sorang-sorang. Saya sangat suka pegi kedai bila takde orang. Ala-ala rasa lapang. Mungkin juga dah berubah jadi anti-sosial? uhukssss.

Sebelum ni, pegi kedai daging masa ramai orang...makcik kesai masa tu macam takmo layan sangat sebab ramai orang kan. So bila tanya mana dagig halal dia just tunjuk pastu blah. Maselahnya, dia tunjuk daging yang sampai 2 kilo, harga plak cecah $70. So mampukan beli daging 2 kilo harga 210 hengget??? Peti ais pon cinonet, so dengan hampanya berlalu pergi. Kat masjid ada jual daging tapi just minced, sausage and burger patty. Daging yang untuk potong-potong untuk masak kicap ke nan hado :(
Hari ini bila kedai sunyi sepi dan saya pembeli tunggal, barulah makcik kedai tu bagi perhatian yang tidak berbelah bahagi. Saya tanya ada tak daging halal yang kecik sikit sebab peti ais tak muat nak sumbat 2 kilo daging. Makcik tu tunjukla daging yang dah potong2 dalam 500g gituh. Yang grain fed semua halal, dari kampeni Nolan yang menyediakan daging halal. 

Wah! hati bersorak girang. Cumanya saya tertanya-tanya kenapa yang sembelih halal adalah yang grain fed, tapi yang makan rumput hijau yang segar semua tak halal? Huks.

Anyways, hari ini melojak gembira sebab jumpa daging. Bukan apa kan,sejak share rumah dan share memasak nih kenalah belajar berkompromi. Dulu dok sensorang tak kisah berbulan-bulan tak makan daging sebab malas beli. Tapi bila hosmate nak makan daging, kita yang ada special requirement ni kenalah usaha sikit ye dok? 

Oh, baru teringat, selama ni pon selalu pegi shopping bila waktu lengang..


 Parking lot bawah shopping kompleks. hiks


Kedai semua sudah tutup..hanya tempat groceries yang bukak :)

Bagaimanakah diriku akan beradaptasi dengan berkoyan-koyan manusia di tanah air tercinta nanti? :(

Love and respect
Dijah

1 comment:

  1. hahahha...itu la..nti blk msia xde dah tpt2 lengang cmni..

    ReplyDelete