Friday, November 4, 2011

Kenapa suki suki je lantik orang tanpa tanya dulu?

Gitu lah tajuk entry kali ni.

Tetiba hari ni dapat tau yang diri yang kerdil ini terlantik untuk jadi coordinator untuk games activity sempena sambutan Raya Haji hari Ahad ni. Yang membuatkan saya selalu sentap (walau tak perlu pun nak sentap bagai), depa suka suki bagi email inform tugas kita, tanpa tanya dulu. At least dulu-dulu pokcik presiden tanya dulu kesanggupan kita. Ini pun nasib baik tau awal, sebab kalau ikut trend depa sekarang nih selalunya esok programme malam ni baru tau, pastu inform melalu email. huhuhu. Sib baikla selalu cek email..., kalau tak, mesti selalu ketinggalan keretapi.

Tapi tu lah, mak selalu pesan..Jangan sentap-sentap. Jangan meroyan-royan, nanti hilang pahala. Meroyan sekali sekala dibolehkan kot supaya menjadi iktibar dan pengajaran, ehhehehehhe (kaver, jangan tak kaver!). 

Kita ni kengkununnya bangsa terpilih. The best of the bestlah kononnya. Tapi tak punctual, buat kerja sambil lewa, mengungkit benda seciput yang kita buat, maki budak kecik, disorganised, pandang rendah kat orang, humban segala mak nenek kerja yang kita takmo buat kat orang lain tanpa tanya dulu. Suka-suki kensel kelas sampai cikgu yang mengajar pun tak tahu. 

In the end kita meroyan kenapa ramai orang menjauhkan diri dari Islam...dan sebab kita ni bangsa terpilih, yang confirm masuk sorga, semua salah silap kita tak nampak. Kita tuduh Yahudi dan Nasrani dengkikan kita.
Rasa nak masuk dalam gua!

No comments:

Post a Comment