Wednesday, August 12, 2009

Entry emo tapi agak terkawal

Saya adalah sensitif dan akan berubah menjadi sangat sensitif ketika masa tertentu seperti ketika penat, lapar, out of place dan PMS. Dan hari ini saya memang jadik sensitif dan emo memandangkan kedua-duanya datang dengan pakej. Sensitif bila ada orang mempertikaikan status saya busy. Katanya,

busy apa? Takkan malam pon busy? Ko nih asik busy je.

Tidak cukup dengan itu, meminta saya memberi laporan penuh pula apakah kebizian itu. Takde masa lah saya nak senaraikan apa benda yang nak kena buat. Bila dah status busy tu, tandanya kurang lapang untuk bersembang, kurang senang untuk bergossipan. Mungkin busy memasak *ecececeh* atau mungkin busy bergossipan dengan ratu2 gossip, mungkin busy di lab, mungkin busy main game kat facebook atau buat-buat busy..haha. Kesimpulannya, bila ada status busy tu tandanya ada sesuatu yang perlu diuruskan, dan memohon supaya pembaca status faham situasi di atas dan tidak berkecil hati kalau tiada balasan di ym. Yang susah sangat nak paham kenapa? Sampai berdendam kesumat tak puas hati orang tammo sembang dengan dia nih pesal? Sampai status ymnya 'Busy, tapi boleh pulak online?'. Ini sudah lebih bai.

Heloooooooooooo, lepas tukar status, blah lah. Mcm konsep scan komputer lah. Takkan nak melangut tengok status..Hadoi la...Susah jadik hot nih sebenarnya tau *haha, statement muntah*. Ada je fanman (?) yang terkecil hati bila saya tak memberi respon di ym.
Saya tak suka invi sebab kalau invi, sah2 orang tatau kita online kecuali melayari vizgin.com. Knowing me yang dahagakan kasih sayang, nak jugak appear online walau busy. At least kalau ada org nak bagi resipi sosej *jeling orang itu* atau resipi masak lemak labu *jeling orang itu* atau bergossip pasal transformers *jeling orang itu* atau bergossip ringkas tentang hati dan perasaan *jeling orang itu*, saya boleh baca ketika sedikit free dan boleh turut serta bergossipan ketika sedang take five, eh, 15, eh 30..kekekekke. Kalau anda betul kawan saya, anda akan tegur saja saya tanpa mempertikaikan satu apa pun. Mcm cik pensyarah, mcm misbumblebee, mcm baiti, mcm syaralicious, mcm angah.

Since you yang declared war - telah membuatkan jiwaku tensi ya amat sebab ini kali yang berapa belas entah anda mempertikaikan status kebizian saya, maka saya mengisytiharkan sudah mendelete anda dari list ym saya. Sila lah delete saya juga supaya anda juga tak tensen melihat status busy saya. Orang-orang yang takde masalah dengan status saya, sila jangan delete tau. Nanti I bosan.

Ceh, entry mcm orang itu baca blog. kehkehkeh. Takpe, ini sebagai pedoman di hari muka. Bayangkan status 'standard' yang datang berserta penginstallan ym pon leh jadik isu. Inikan pulak status2 memualkan seperti orang tak cukup umur yang telah kemalangan dan kepalanya terhentak dengan kuat ke objek yang keras. Kesannya, tak boleh mengeja dengan betul dan bercampur aduk hurup besar kecik dan menggunakan bahasa pelat. Kasihan. Orang status mcm nih pon saya delete ye. Sorry.

-------

'I allow romance, but if it interferes with your work, I'll send you home.'

Ceramah ringkas encik bos dengan penuh gaya kebapaan. Gaya macam bapak angkat sudah. Dia cakap kalau kena goda ngan sesapa, then tammo, dia sanggup pi berbincang dengan mamat tuh. Wah sentap. Encik bos tahu nak muridnya hot and spicy?. Penat, so takde mode perasan. Kalau perasan, sure ingat bos ckp mcm tu sebab dia jeles. hakhakhak.

8 comments:

  1. perghh! tegas juga en. kahn tersbt.
    Jgn nk feeling2 terlbh..kang xpsl2 ja hg melayang sampai ke ipoh smla..

    p/s: kenapa aku rs cm org yg xpuas hati dgn status hg adalah org yg tlh mengalami gegaran otak akibat kemalangan? samakah???

    ReplyDelete
  2. mind you..kt sekeliling kita ni bnyak beno org yg tak pueh ati ngan tindakan kita,dah nak buat camne kan.
    mengekek akak baca pasal tulisan pasal org yg mengalami gegaran otak tu..

    ReplyDelete
  3. As - tegas okeh..aku takut. sini ada kes bebudak hangat bercinta sampai study ke mana. tu dia sound tuh.
    ohh, bukan beb. ni orang lain. tetiba pulak moncol. watak tambahan kot..hehehe. org tak puas hati dengan org gegaran tak sama.

    Kak Ron - tu analogi. bebudak zaman sekarang nih suka lah pelat2. makan jadik mamam la, miss jadik mish..huh, tak koser. adekah saya semakin tua? hahahah

    ReplyDelete
  4. uh, nie report yg sgt menarik.

    penuh dgn keperasanan.hahaha

    wei, buat kuih tart nenas la wei.aku buat dulu, nanti aku cari balik mana ntah resepi.kekekeke

    tra

    ReplyDelete
  5. Tra, motif tart nenas dalam ruangan komen untuk entry emo? muahahahaha

    ReplyDelete
  6. In this case of ur friend being unrealistic meroyan to ur status..sapa lebih emo neh.

    the RED sign create with purpose.

    its a polite way saying 'buzz off, im online but seriously...buzz off'

    i do bugged people even with Busy status. tapi kalau ada quick ques ker, leaving a short message ker.

    pepandai aaaaa.

    serius rasa amat tak logik org tak paham lagik.

    ReplyDelete
  7. missbumblee - kannn? susah kalo org tak paham ni

    ReplyDelete
  8. uh, tidak menjeling saya..

    [mode buat buat kecil hati]

    ReplyDelete