Friday, October 8, 2010

Speechless

1. Eksperimen.
Dah leh tarik napas sikit untuk eksperimen ni sebb semua treatment dah apply. Tinggal satu je lagi, which will occur in one week time. Dan tinggal collection dari oven je hari2.
Isnin mula eksperimen baru. Ahad dah kena start apa yang patut. Eh, bukan ahad..sabtu.
Then, akan ada lagi satu eksperimen bila habis kedua2 eksperimen ni.
Hopefully will have only one FINAL experiment. Lepas tu nak tarik napas dalam-dalam, nak bangun lambat, nak melepak hujung minggu dan nak tengok tv.

2. Rakan
Pokcik Gareth dapat interview. Dia pergi dengan penuh semangat namun pulang dengan kekecewaan. Kecewa sebab soalan dia tak dapat dijawab dengan baik oleh interviewer. Apekah? Sapa yang interview siapa? So, in the end, walaupun dia dapat kerja tu dan depa offer dia 90k setahun ($9.7k sebulan) dia tolak. Dia decide nak buat postdoc walaupun dia ada 2 org anak dan bini yang tak bekerja untuk disara. Walaupun kalau postdoc elaun akan sikit berganda-ganda dari kerja yang ditawarkan.
Dia firm dengan prinsip dia. Dia kata kat saya 'Saya takmo balik umah dengan perasaan tak happy'. Benda ni banyak buat saya terfikir. Banyak sangat. Tapi sebab saya pikir mak dan ayah, saya rasa ada benda yang saya kena cuba lupakan. Cicak kobeng pon cicak kobenglah. I just cant afford to fight for it anymore. Some things are just meant to be.

3.  I'm speechless...
Sedap gila suara Jay yang leper ini dan suara Chacha yang macho.

No comments:

Post a Comment