Sunday, October 18, 2009

Kisah

Hidup ini penuh kisah.
Kisah warna warni yang bercantum menjadi pelangi.
Hanya yang mahu mengamati dan pandai menghayati saja yang akan kata ia indah.

Kisah wanita yang hartanya habis dikikis suami. Dia lari jauh untuk menaiktaraf hidupnya, sanggup tinggalkan si anak kecil demi masa depan.
Kisah wanita yang ditinggalkan teman lelaki hanya kerana dia suka menggunakan perkataan carutan F. Dia bertekad tidak mahu bercinta lagi kerana dalam hatinya hanya ada lelaki itu.
Kisah wanita yang dari keluarga ternama yang mahukan lelaki tanpa latarbelakang pendidikan dan kerjaya yang stabil sebagai suami. Cinta ditentang keluarga menyebabkan dia terfikir untuk berkahwin lari.
Kisah lelaki yang tinggalkan semuanya di kampung halaman demi bergraduasi dari negara yang menggunakan bahasa inggeris. Dia bertekad untuk tidak terjebak dengan cinta kerana fokusnya adalah bergraduasi dan mencari duit.
Kisah wanita Buddha yang berbolak balik hatinya kerana diminta tukar agama oleh teman lelakinya yang Islam. Dia berdoa semoga berlaku adegan seperti kisah hindustan yang membatalkan perkahwinannya di saat akhir kerana dia masih belum bersedia menukar agama.
Kisah lelaki yang sentiasa cintakan wanita-wanita yang salah, wanita yang tak faham dia. Mungkin juga dia sendiri tak faham dirinya. Maka dia sentiasa meroyan.
dan
Kisah wanita (?) yang asik stress meroyan kerana banyak kerja tapi masih sempat update blog dan layan klip big bang. Pengsan.

No comments:

Post a Comment