Monday, January 30, 2012

FB bukan diari

Sedarilah ye kita semua, FB bukan diari. Masalah rumahtangga, masalah susu badan tak cukup, masalah susu terlebih cukup, masalah anggota sulit, bergaduh dengan bf/tunang/suami tak perlulah kot kita tulis FB bagi segenap alam baca.

Dulu saya suka meroyan kat FB, tapi bila orang lain buat gituh saya terasa 'haiyoh,apa masalah kau mek?'. Maka saya terhutang budi jugalah pada kaki meroyan, kaki tayang gambo pelok2 laki bini atas katil pakai baju seksi, kaki berbalas-balas status antara kekasih hati bagaikan tidak wujudnya lagi sistem sms, kaki bergambo muncung itik, kaki maki makcik seopis setiap minggu dan kaki status bajet2 comel yang telah menyedarkan saya erti kerimasan yang hakiki di alam maya.

Kita ni bukan artis youtube, artis terkenal jauh sekali. So, kalau story kita tak pernah appear dalam MHI, takde thread khas tentang kita kat forum tempatan, jomlah kia sesama kurangkan bubuh status yang tak perlu.

ps: Kalau glemer macam adik Hilal Asyraf si penulis buku islamik, dia tulis '.' kat status pon melambak orang komen. Kita yang Abby Fana tak pernah kol ni sure kena hide ngan kawan2 kalau buat status gedik camtu kan? kan?

Percayalah, dunia lebih tenang tanpa ramai kawan di FB, hihihi.

1 comment:

  1. Perenggan pertama: Hmmm. setuju, setuju (sambil mengusap usap stubble)

    Perenggan kedua: Hmm. yup yup.

    Perenggan ketiga:
    i) ayat pertama: Ahem
    ii) ayat kedua: sentapp (dengan 2 p)

    Perenggan ketiga
    i) ayat pertama: baca dengan penuh precaution
    ii) ayat kedua: SENTAP (dengan capital letters)

    Peluh besar
    ....

    Kejinya entri nih!
    :P

    ReplyDelete