Friday, January 30, 2009

Malas nak jawab

Sekarang nih ada 2 benda yang cukup malas nak jawab. Cukup malas.

Soalan: Bila nak kawin? atau yang sewaktu dengannya.
Jawapan dulu: Mcmana nak kawin, pakwe pon takde..bla bla bla.
Jawapan sekarang: Doakan ye makcik..
Komen: Makcik2 yang dikasihi, saya bukan tammo kawin, lesbo jauh sekali. Tapi saya cukup penat nak jawab soalan berunsur ambil berat ini. Semua nih luar bidang kuasa kita. Sebab berkahwin bukan macam membeli kopok lekor di negeri islam hadhari ini. Even nak beli kopok lekor pon agak payah, sebab citarasa yang berbeza. Saya tak suka kopok lekor yang ada tulang ikan, tapi mungkin ada orang suka. Tapi kopok lekor boleh diusahakan dengan agak mudah berbanding dengan kawin. Yer, yer, umur semakin meningkat, menopos semakin hampir, penyakit akan banyak menyerang wanita lambat kawin. Tapi itu bukanlah justifikasi untuk saya menyodok saje sesiapa utk ajak kawin. Betul kan makcik? Doakanlah yang baik2 ye. Semoga Allah berikan yang terbaik. Terima kasih atas keprihatinan makcik2 sekalian..tapi janganla tanya tetiap kali saya balik kampung. Penat nak menjawab. Neway, I lap u ols sebab amik berat. Er, makcik2 ada anak bujang?hikks

Soalan: Apsal muka teruk sangat jadiknye?
Jawapan dulu: Doktor cakap hormon/salah pakai product bla bla bla.
Jawapan sekarang: *mengeluh* Ni dah ok sket, dulu lagi teruk.
Komen: Penat nak citer panjang. Leh jadik satu lagik PhD proposal kalo nak citer panjang2. Alergi pada banyak benda. Budu pong dah kena kurangkan makan, huks *sambil menyeka air mata*. Bila stress, bila nak period, bila cuaca panas + lembab, muka akan jadik teruk. Bergomoi ngan binatang berbulu pon leh trigger acne. Kalau cuci muka dulu baru shampu rambut pon leh trigger breakout. See, sensitip kan? Yang paling bijak adalah bila suka suki tukar pencuci muka. Dan sekarang kena menanggung akibat berbulan2 lamanya. Doakan je lah semua ok. Tolong cubit saya ingatkan saya kalau nampak saya mcm gagal kawal diri nak makan budu/tukar pencuci muka.ahahaha.
Encik square jaw, aku malas nak gi jumpa doc - malas nak makan pil perancang pil hormon. Ko tau, bos lama aku suh gi jumpa plastic surgeon? apekah? ahahaha. Tapi, aku tetap kompiden berjumpa org ramai!ahaha.

Lagu yang takde kena mengena dengan entry. Tapi adik ikan paksa suh dengar..ahaha. Sedap gak.


9 comments:

  1. cuba jawab mcm ni plak.. klu sy ada password utk tgk rekod sy kat luh mahfuz jgnkan bila nk kawen, sehari baper kali tarik napas.. dan bila nk mati pon sy bole tau.. tapi sy xde passwordlah.. macik ada??

    ReplyDelete
  2. kalo tanya bab kawin,

    jawab balik pada makcik tu,

    bila pulak makcik nak bermadu dengan saya?

    ReplyDelete
  3. kalau dah tanyer soklan madu2 ni.. kompem takkan ade soklan jubli emas tu lg...keh..keh..

    ReplyDelete
  4. Analogi akak pasal kawin ngan kopok lekor sangatlah membuatkan saya gelak berdekeh2 sebab skang ni takleh gelak kuat2.

    Tapi seriusly, kalu makcik2 yang tanya tu nak huluq anak teruna depa yang kacak2 tu takpa gak kan...takat tanya ja buat pa...huhuh....

    Saya cadangkan akak sediakan borang la...kalu ada makcik tanya lagi suruh makcik tu isi nama candidate kat situ..huhu~

    ReplyDelete
  5. Ehmmm cik dijah bila nak kahwin....
    hik hik hik

    apa kena mengena kerpok kerpok yang tidak berdosa dalam hal ni ???

    ReplyDelete
  6. Sekarang ni musim boh lagu takde kaitan dengan entri ke? Mahadi pun buat camtu gak.

    Saya baru tiru dia semalam.

    [Mode bagi komen yang takde kaitan dengan entri]

    ReplyDelete
  7. "suka" dengan komen no 1....sebab poyo giler babeng...siap Luh Mahfuz tu....kalo nak citer pasal kerja Allah dah tentu aper pun kita tak tau....mcam "makcik" yg makan kopok lekor tu.. tak tau pun pukul baper ikan yg di buat kopok tu di tangkap oleh nelayan yg cucu dia tak tau baper orang anak cucu dia lahir tahun ni.... siap nak paswed bagei...err..pakai pinkad maybank tak leh ker?

    ReplyDelete
  8. dijah...
    ko senyum je bila sesapa tny pasal kahwin...x pyh susah2 pikir jwpn... senyuuuuuuuuuummmm sj... it works sis...teruih depa senyap...

    ReplyDelete
  9. arin - aku tak sama frekuensi ngan jawapan ko.ahaha. kenot, kenot.

    zamila - ahah

    anon - ahah lagik sekalik

    kekanak tokyo - tulah pasal..kalau ada anak hensem sorg dua nak direkemenkan, bahagia idup..*teringat entry makcik jepun tegur hang kata bahasa jepun hang baguih - ada can tuh jadik menantu* ahah

    encik hashim - tetiba saya teringat kepok..ahaha

    Am - agaknya nih style tahun baru. 2009 lagu dan komen takde kena mengena dgn entry..ahah..Mahadi trend setter kah? ahaha

    Sanji - selamat bertunang *komen takde kena mengena*

    Kak Lynn - tokleh kak..mulut tuh mesti nak kena gerak...ahahaha.btw, dah jumpa umah sewa? ehehe

    ReplyDelete