Sunday, November 23, 2008

Kenangan

Kak Faizah, yg baru menamatkan zaman solonya bbrapa bln lalu memang sering jadi usikan dan mangsa sakat pompuan2 gedik dalam bilik nih.keke. Dia yg matang, hanya senyum, blushing dan ketawa kecil bila disakat2. Agaknya dalam hati, rasa nak hempuk2 kitorg dengan buku2 rujukan yg ada..haha.
Suatu hari tetiba timbul idea menyakat dia;

'Akak, dah isi borg keselamatan?'
'Belom'
'Erm, saya rasa jenuh akak nak isi tu'
'Ye ke?'
Muka dia cuak sikit. Dia bangun dan dtg kat meja saya.
Yes! Pancingan mengena. *mode angkat2 kening*
'Saya just isi bahagian diri sendiri, bahagian mak ayah' *sambil saya menunjuk2 kat bahagian yg dah isi*
Saya sambung lagi...
'Tapi kalau akak, byk nak kena isi ni..sebab bahagian suami pon kena isi'
'La, tu je ke...'
Hilang muka susah hati dia.Hehe. Tapi muka dia cam blushing.Hiks.

Petang tu, ketika saya sibuk bergoss di tpt Haza, tetiba Kak Faizah singgah di meja saya yg berselerak sebelum dia balik rumah.

'Dijah...' dia panggil sambil membelek borang di meja saya. *Ada kesilapan saya isi borang cuti blajar ke?*
Dia sambung...
'Niha....status kawin'
'Ha?'
'Awak tanda bujang'
Huh! Balas dendam rupanya!
'Memangla bujang kak oiii!' *mencik!mencik!mencik!hahahaha*

------------

"Akan ku simpan kemas-kemas kenangan ini, walau aku bukan penyimpan kenangan yg tegar"

4 comments:

  1. hahahhaa...sweetkan...acu still simpan kenangan zaman skolah?angah rase mcm nk wat 1 blog utk kenangan zaman skolah..citer pasal tu je kt sana..so..nnti angah x luper...ape kate kite wat 1 team?ajak alang..ayang..ayu kalo ade mase.. :D

    ReplyDelete
  2. good idea..angah buat, acu join..keke..so, ayang leh aktif blogging balik..hihihi

    ReplyDelete
  3. uhuhu..sempat lagi kak dijah ni mengusik ek?

    erm..sah qila kene attack cam kak faizah itu nanti..alamak!

    owh..i need a strategy!! kene plan awal2 ni bagi mengelakkan serangan usikan perempuan2 gediks itu...ngeh!

    akak..apakah kenangan itu? adakah aspek percintaan turut termasuk dalam portfolio kenangan itu..? wuWu..

    ReplyDelete
  4. kenangan...
    yg indah leh wat kiter tersenyum...
    yg sedey leh wat kiter menangis...
    simpan kenangan itu baik-baik...
    kerana kalo terhilang tiada lg kenangan...

    -butterfly-

    ReplyDelete