Saturday, November 15, 2008

Forwarded email

1. DON'T SLEEP WITH WATCH

Watches can emit a certain level of radioactivity. Though small, but if you wear your watch to bed for a long time, it might have adverse effects on your health.

2. DON'T SLEEP WITH BRA
Scientists in America have discovered those that wear bras for more than 12 hours have a higher risk of getting breast cancer. So go to bed without it.

3. DON'T SLEEP WITH PHONE
Putting the phone beside your bed or anywhere near you is not encouraged. Though some of us will use phones as alarm clocks, but please put the phone as far as possible. Scientists have proved that electrical items including mobile phone and television sets emit magnetic waves when used.These waves can cause disruptions to our nervous system. Therefore if you need to put your mobile phone near you, switch it off first.

4 . DON'T SLEEP WITH MAKE UP
People who sleep with make up might have skin problems in the long run. Sleeping with make up will cause the skin to have difficulty in breathing and problem in perspiring. You will also need a much longer time to go into deep sleep.

Lastly.....

5. DON'T SLEEP WITH OTHERS' WIFE / HUSBAND
You may never wake up again!

Happy weekends fellas!

Friday, November 14, 2008

Kuiz?

Helo, boleh saya bantu?
Saya nak activatekan kad

Sila beri number IC
(memberi num IC)

Ok cik, sapa nama ibu?
(memberi nama mak)

Ok, apa alamat email?
Er, alamat email yg mana ek saya bagi?
Yang hotmail cik
ooooo (memberi alamat email)

Ok, kalau kecemasan sapa yg perlu dihubungi?
Er, sapa ek saya bagi? (membantai saja nama ahli keluarga)
Salah ye cik...
Err, aduh. (membantai pulak nama org lain)
Ok cik betul, kad boleh digunakan selepas 5 minit, terima kasih.
Ok, terima kasih ye..Hahaha

Rasa mcm main kuiz. Huks. Mesti dia mengutuk saya dalam hati, kan?

So sweet


~So Sweet~

Kak Yan, amiklah banyak2 gambar bertemakan kasih sayang.keke


ps: credits to amolife.com

Thursday, November 13, 2008

Updates

1. Pocong dah kalah. Tapi kalah bergaya. Persetankan ckp2 org. Pocong korbankan ego dan keemoan demi ketulusan sebuah persahabatan. hakhak.

2. Adik pocong saya yang bongsu - A'a berjaya dapat 5A dlm UPSR. Alhamdulillah. Tqs pada yg mendoakan..

3. Adik pocong saya yg tingkatan 5 - Kerol sedang bertungkus lumus untuk SPM. Doakan ketenangan beliau utk melaluinya.

4. Genap seminggu dah pindah rumah. What can I say... environment yg baru sangat mengujakan. Cuba mengamalkan gaya hidup yg sehat. Mengekor Kak Ron ke gym, menyibuk bila Kak Ron jog dan memantau Kak Ron memasak. Oh, dapur yg besar akan membuatkan kita teruja untuk menyibuk tgk org memasak!

5. Proposal yg dah siap dan dalam proses mengedit2 dan tambah2 bagi comel. Doakan.

6. Yla tgh bersemangat ke BTN di Ulu Sepri. Hope she is enjoying herself.

7. Kak Ron dan Gee akan ke Penang utk IELTS. All the best.

8. Kelmarin bday Haza. Qila buat suprise dgn order bunch of chocs. Gelabah ayam sat si Haza sbb igt secret admirer bagi..hakhak. Utk yg ingin buat suprise buat yg tersayang, sila layari website ini. Tapi harganya..ouch!

9. Going back to Ipoh on the 27th and going to IMR on the 28th, InsyaAllah.

10. Wikends tanpa Kak Ron akan dipenuhi dg aktiviti2 kurang berfaedah. Tapi akan diselitkan dgn menyiapkan slide presentation proposal dan mekap2 proposal dalam versi words.

11. Saya belajar utk tak letakkan harapan terlalu tinggi dalam apa jua perkara. Kerana saya pernah jatuh gedebab mcm nangka busuk. Sakit montot masih terasa. Saya cuma tammo melakukan yg sia2 yg mungkin ragut kebahagian senirik *err, apakah ayat?*

Wednesday, November 12, 2008

Masa untuk berubah

Mengorbankan sesuatu yang kita suka lakukan, demi utk menjaga hati org. Kerana bagi kita, keselesaan, ketenangan dan kegembiraan org itu lebih bermakna.
Wajar dikorbankan, sebab 'sesuatu' itu bukanlah perkara yang sihat utk dilakukan!
Dijah, masa untuk berubah!
Hey kamu! Ye, kamu..mak lampir yang comel, tenkiu! *sambil senyum kambing*

----

ps: hey, pocong yang comel takkan kalah lah!

Monday, November 10, 2008

Qila perlukan idea kretip anda

Dear friends, selaku gadis kaunter pertanyaan bilik tutor/felo yang sentiasa menyibuk dgn hal orang lain, saya ingin memohon idea dari anda2 yang kretip

berikut merupakan entry di blog beliau
kawan-kawanku.. seperti yang sebilangan anda sedia maklum..saya bakal bertukar status~ ehehe.. dan sekarang banyak preparation sedang rancak dijalankan..tapi satu jer yg mende yg stuck..DOOR GIFT..or versi melayunye hadiah pintu...wakakaka!! selain daripada bunga telur yang biasa2 tu..ade tak lagi idea lain yg unik dan memorable untuk sume golongan tetamu qila nanti ek? or kalau jumpa link yang menarik pasal door gift yang tak tercapai akal saya untuk mencarinya kat tenet pun leh attach kat sini...(~x^).
Anda boleh tinggalkan komen di sini atau di blog beliau.

ps: Qila, I nak u cepat2 kawin dan bahagia, agar u tak ganggu Yamapi I!!! kekeke

Sunday, November 9, 2008

Ekspresif dan diskriptif

Kawan saya ckp, ada banyak benda yg tak perlu diungkap, kita boleh tau maknanya sendiri berdasarkan perbuatan yang dizahirkan. Ada jua percakapan yg mempunyai makna tersirat. Semua ni kena paham-paham sendiri. Err..inilah kelemahan saya. Tak semua org dlm dunia nih cekap membaca tindak tanduk org dan memahami maksud kata2 yg tersirat seperti Angah. Sayalah salah seorang yang tak cekap itu.
Satu hari seorang pensyarah yang ekspresif telah bersembang ngan saya. Tapi saya kira dia belum cukup ekspresif sebab dia tak mengekspresikan apa kemahuan dia dalam perjumpaan tapi mengharapkan semua orang tahu apa yang dia nak, apa yg tersirat. Gosh, susah juga kan? Walaupun saya seorang yg ekspresif, saya hanya angguk2 kecil pada setiap ngomelannya. Ternyata dia seorang yg hebat dalam menafsir ekspresi saya.
‘Ok, apa yg u paham dengan arahan I hari tu? Apa yang tersirat?’ *Hambik ko!*
‘Er..saya tak paham sebenarnya yang tersirat tu. Sebab yelah, nih tahap2 senior. Saya blur2 lagi nih’ *mari kaver diri*
Muka dia muka sentap. Tapi dia senyum. Kelat.
‘Ok, apa yang u paham dengan yang tersurat? Tell me.’
Oh, apakah ini semua? Lindungilah hambaMu ini ya Allah....Keke
‘Err, yang saya paham…sama macam arahan tu lah, list2 semua’
dan 15 menet kemudian, masa saya telah dipenuhi dengan mendengar luahan perasaan yang suci murni. Still, saya rasakan dia perlu ekspresikan pada sasaran, bukan pada diriku yg tatau apa2 ineh..kekek.
Saya suka menjadi seorang yang ekspresif. Tak perlu risau orang tak faham dan tak tahu apa yang saya rasa.
‘Akak sedikit kecik hati. Nanti bila akak dah ok, akak kol’ sms saya pada adik ikan menerangkan kenapa saya refuse utk terima panggilan dia. Dan dia reply sms saya dgn satu patah perkataan saje ‘Over!’. Cis. Dia mungkin igt saya bercanda ria, tapi hakikatnya saya serius..keke

Ekspresif dan deskriptif, saya tak boleh mengharapkan org lain pon begitu kan? Sebab tak semua perasaan wajar diekspresikan, tak semua benda patut didiskripsikan.

------

Hidup ini terlalu singkat untuk melakukan perkara yang sia-sia.