Sunday, September 18, 2011

Jangan compare!!!

Suatu hari saya nampak budak lab sebelah bermuram durja..Dengan penuh kepochi saya menyapa beliau dan mempersoalkan mengapa beliau tak ceria. seperti mancis yang dicucuh ke sumbu mercun, si adik manis terus meroyan tanpa henti. Saya senyum dan terus kata "semua akan ok"

Tersentap dengan respon dan senyuman (yang mungkin menakutkan/menjengkelkan), dia terus menuduh saya manusia yang sangat bertuah kerana SELALU (katanya!!) balik Malaysia dan mendapat sokongan emosi dari ramai orang.
Terus saya rasa nak nangis. Sebab dia langsung tatau betapa peritnya hati setiap kali melihat hutang piutang kad kredit yang menimbun sampai kad kena block, betapa penatnya saya menangis setiap malam memikirkan aib saya dibuka orang, sakitnya hati saya bila 'mati' merupakan saranan untuk menebus kesilapan saya.

Jangan sesekali kita ingat orang yang selalu menggedik manja itu bebas dari segala masalah. Ada orang yang lebih besar musibahnya, jadi sila jangan meroyan membuta babi sesuka hati kat orang yang cuba menceriakan anda...

No comments:

Post a Comment