Friday, June 18, 2010

Penipuan penipu yang menipu

Bila kita menipu, kita mungkin rasa yakin tiada sesiapa yang mampu menghidu penipuan itu. Atau mungkin juga kita tak sedar kita menipu menyebabkan kita langsung tak terfikir yang kita akan kantoi menipu.

Tak kiralah, tipu bini/suami untuk menghalalkan mengadakan hubungan cinta belakang tabir dengan pompuan/laki lain, tipu keluarga untuk menghalalkan yang haram seperti hubungan cinta tanpa kawin/untuk isap dadah/rokok, tipu orang lain untuk mendapat keuntungan cepat dan bermacam-macam tipu lagi lah.

Macam saya...saya langsung takde niat menipu. Tak terfikir pun itu penipuan. Sumpah, langsung tak terfikir. Kalau awal-awal saya golongkan perbuatan itu sebagai penipuan yang boleh memberikan impak besar, pasti saya takkan buat.

Korang rasa, clearkan cache kat lappie untuk membolehkan saya undi nama bumblebees sebanyak empat puluh kali untuk fanclub jay dikira perbuatan menipu kah? In the end of the day, walaupun Bumblebees menang, Jay telah digerakkan hatinya memilih Jay Effect sebagai fanclub name dan fans bernama Jaywalker. Adalah manusia mana tah dok ngadu yang ramai org clear cache dan vote banyak kali. So, undian tidak diambil kira.

Saya adalah sentap ohmaigod (tiru kak ron) dengan perkara ini. Sentap sampai demam. Mencik Jay Park sebab terlalu pikirkan perasaan peminat yang meroyan kat twitter. Ini tak adil!!

Yer kawan-kawan, inilah balasan orang yang menipu untuk memenuhi kehendak nafsu. Janganlah menipu.

1 comment:

  1. i don't think yg undi jay effects x buat perkara yg sama. if diorang tahu org lain buat, sebagai org yg bijak, mereka akan pulun buat benda yg sama jugak kan? but still, diorng kalah, so it shows brape ramai yg undi bumblebee. hehe, abaikan perkataan 'menipu' itu. hehe. ayg rasa jay personally memang dh minat jay effects. siap dh pk logo mcm mana. dia lancarkan poll dgn konfidennya kerana mungkin beranggapan peminat akan pilih itu? hehe. jay sgt aktif bertwitter skarang :)

    ReplyDelete