Monday, July 5, 2010

Plasterlah mulutku

Pagi tadi kelam kelibut bila perasan frost dah menutupi cermin2 dan tingkap2 kereta. Berlari2 carik paip dan cuba nak cairkan ais. Bila nak cabutkan paip, terpatah. Saya dah patahkah paip yang bersambung ke kepala paip di rumah sara!! (saya tinggal di umah sara, akan diceritakan dalam episod akan datang). Berdesup pegi amik kawan-kawan yang nak ke stesen keretapi. Saya terlewat sebab tak sangka lak kene cairkan ais. keke.

Nak dijadikan cerita, tangan saya luka..agaknya masa cabut paip dengan ganasnya. Luka sikit, so, tak wajarlah mengada-ngada, kan? Maka saya buat bodo dan hanya amik tisu dan pekup. Saya bukan budak medik maka saya agak konpius bila luka kecil tapi darah tak berenti-renti.
On the way pegi breakfast, kawan lelaki yang sorang ni dok pesan suruh pakai losyen segala. Tangan saya dah kedut2 sebab kering. Saya bagi alasan luka sebab tangan kering..malas nak bukak cerita paip patah..keke

Masa tengah breakfast, luka masih tak berhenti.

Kawan tadi asik tanya 'dah stop darah blom?'.
Setiap kali dia tanya, saya angkat tisu dan jawab 'blom'.
'Nak ubat?'
'Ubat?' Saya tergelak. 'Sikit je, cuma lambat kering'.
Sebab banyak kali dia tanya dan setiap kali dia tanya saya jawab 'Sikit je', dia bangun dan pegi amik beg ubat dalam kereta (mak, sebijik sejibun macam beg ubat ayah yang lutsinar tu!)
Duduk sebelah saya dan suakan iodin segala.
Saya tammo. Over tau beriodin segala padahal lukanya kecik beso bulu hidung je!
Saya amik plaster.

'Nak saya tolong pakaikan plaster?'
'Ha? Saya boleh pakai sendiri......'
'Kotlah tak reti pakai sendiri..'
'Senang je pakai sendiri..'

Saya tatau kenapa bodoh sangat pegi tanya
'Tak reti pakai plaster sendiri ke?'
'Err, tengok pada luka. Kadang2 susah nak pakai sendiri'

Masa makan, saya rasa nak kerat lidah sendiri dengan pisau plastik. Why cant I be a bit pompuan kan? Relakan ajelah bila orang nak bubuh plaster (hakhakhak). Tak pun, duduk diam-diam. Ni dahla tak ucap terima kasih pun atas plaster dan offer untuk pakaikan plaster. huks. Im feeling bad and sad, considering that was his last breakfast in Armidale.

Sekarang hati menjerit 'BALIK SINI BALIK!!!!!!!!!!!!!!'

And my bestfren is gone. Ini rasa yang sama masa Tra pegi UK. And I hope my friendship with him will remains, like my friendsheep with Tra!

Selamat datang meroyan. Mau seminggu baru ok ni..kekeke

3 comments:

  1. counting down the seminggu-untuk-ok-meroyan. hehehe. friendship IS complicated, isn't it?

    ReplyDelete
  2. Cam ada bau something jer kat sini...hahahhaha

    ReplyDelete
  3. Hihi. Almaklumlah golongan wanita berhati waja, pakai plaster dah biase pakai sendiri okeh.

    Ni tak macam entry royanan pun. *kiutnye* hihihi


    aini

    ReplyDelete