Monday, July 19, 2010

July

Entah kenapa sekarang malas gila update blog. Selalu kalau nak meroyan just kol mak, atau tunggu mak kol.

Rasa macam takde benda nak cerita, walau hakikatnya baaaaaanyak sebenarnya benda yang nak dicerita. Dah tak reti nak menulis agaknya. Saya buat bulletpointlah isi2 penting.

1. Awal bulan hari tu tolong Sara housesitting. Lebih kepada dogsitting sebenarnya. Sara cuti 12 hari, dan tanya if saya nak stay kat umah dia sambil jaga anjing dia. Walau rumah dia jauh (jauh skala Armidale), saya setuju sebab nak try dok sorang. Dan nak try jaga anjing. Susah okeh jaga anjing sebab anjing bukan pemalas macam kucing. Kucing takyah bawak berjalan. Kalau anjing tak bawak jalan, dia akan kaco. Kisahnya ada satu hari tu hujan dan saya decide tammo bawak dia jalan. Malam tu hazabnye bila saya buat kerja kat ruang tamu dia dok betul2 kat tepi sambil golekkan bola – nak ajak main!! Sebab Sara ni dah biasa bawak anjig dia berjalan 2 kali sehari (6 pagi dan 4.30 petang), maka sebab tu lah anjing dia kalau tak dibawak berjalan mcm kena sampuk jin je ketidakkeruanannya. Cuma yang bestnya anjing ni paham bahasa. Takyah jerit2 mcm kucing2 kat umah mak..hekhek. Kalau dia nak berjalan pukul 6 pagi tapi saya decide nak sambung tidur, saya akan suruh dia ‘on your bed!’ haha. Maka saya membuat kesimpulan untuk tidak membela anjing kerana wanita pemalas seperti saya akan menyebabkan anjing sengsara. Anjing tak suka menjilat seperti yang saya sangka. Labih senang dari bela kucing in terms of pandai bahasa, tapi perlu latihan la kot kan.

2. Eksperimen gagal. I mean it. Ini bukan mcm isu bebiri tammo berak atau incubator terswitch off atau tersilap irrigation atau kena marah dengan bos. Dalam bahasa kasarnya, 84 ekor yang disembelih itu sia-sia. But I just couldn’t afford to cry. Encik bos disappointed tapi dia taklah berubah jadi hijau. Maka hari rabu akan ada meeting dengan semua sv untuk bincang hala tuju seterusnya. I need to repeat the bloody experiment but this time saya nak simplifykan – buang semua variable yang saya rasa tak crucial sebab dah tak sanggup nak bunuh banyak2. Too heartbreaking…DAN, jenuh nak kena bersoal jawab dengan board animal ethics. Bebiri yang kini di syurga, maafkan diriku..

3. Baru lepas present oral untuk conference kat sini. Sangat down sebab sampaikan ke hari nak present pon encik bos masih tak puas hati. Nak present pukul 11.30, pukul 10.30 baru finalisedkan slide. Ngokngek sangat rasa. But overall it was ok. Stagefright is always my problem. ALWAYS. Dahla present lepas Gareth dan Encik bos kedua. Serams. I still need to work on the skill to answer people’s question. Hazabs sangat menjawab! kehkehkeh.

4. Bulan depan ke Melbourne untuk conference. Tak siap lagi poster =(. Tangguh dulu sebab nak focus siapkan report untuk meeting hari rabu. Agak eksaited ke Melbourne sebab akan jumpa kawan2 dari Malaysia. Hope rakan-rakan semua tak berebutkan I lah nanti di Melbourne.

5. Ake is back to Thailand. I’m fine, until orang tanya 
“How are you?”
“I’m fine” 
“Are you sure?”
“Opkos” 
“Do you miss Prarom?”
“No. I have other friends”. 
Ngokngek kan? Suppose saya takyah jawab. Saya senyum je patutnya. Tapi dah geram, terlepaslah jugak. Cuma saya agak rasa tak best bila orang semua kesiankan saya bila Ake takde. I’m fine. Sampaikan Ake pun dok asik pesan suruh ajak orang ni orang nun untuk lepak sama. Seriously, I’m fine. Cuma bila jumpa kaunselor je saya tak ok. Bela jin kot makcik tu. Cakap pasal Charlotte saya nangis, cakap pasal Ake saya nangis. I will get through, insyaAllah!

6. My birthday this year was a blast. Alhamdulillah =). Mendapat wish dari ramai orang, terima kasih!!!! Dan dicelebrate selama 4 hari berturut-turut. I am grateful to the Thai community here. Even I’m not one of them, they treat me as the Thai community’s friend. Alhamdulillah. Semua budak Thai baru akan diperkenalkan kepada saya dan saya sekarang menjadi ejen untuk memperkenalkan bebudak baru yang cun dan single pada Ake bila dia datang konvo nanti. kekekeke. 
“New Thai girl. Very cute! Doing bachelors! You must come back to dale NOW!” 
“Cute? Introduce to me on graduation day” LOL. Jantan2 ni sama je dari mana benua pon kan..kekkeke

7. Cultural day was fun. Walaupun Malaysia punya stall takde makanan (jangan tanya kenapa). But I’m grateful ada pakcik Sadi dari Sarawak tu. Sib baikla dia ada menjawab soalan orang-orang yang berminat pada negara kita. Saya dulu masa sejarah kat sekolah, tidur. Maka, hampir disepuk dengan Encik Sadi bila saya tanya ‘Malaysia pernah kena jajah ngan komunis kan? Berapa tahun eh?’ Sumpah baru tau Malaysia tak dijajah komunis, hanya diserang.

8. Will start swimming class soon, insyaAllah. Eksaiteddddddddddddddddd. 
“ Do you know how to swim at all?” 
“ I don’t even know how to float!” 
“You might need to go for basic class” 
kekeke. Mintak-mintak cikgu hensems ketul2 mcm Jay Park!

6 comments:

  1. acu...hiihihi..angah pun patut kene sepak kot...mati2 angah ingt komunis penah jajah malaysia...rupenye kene serang je ek...ermm..mekasey acu info nie.. :D

    ReplyDelete
  2. angah, itu yg acu dimaklumkan..betul ke eh kita salah fakta. ke pakcik tu auta acu? ce tanya mior

    ReplyDelete
  3. hahaha....org pn fail sejarah...nape la die x kasi akak jage gerai korea...mesti gbr penuh dgn artis pojaan...blh la promote comeback jay...hehehe

    -kinah

    ReplyDelete
  4. Ha ah, tak dikira penjajahan la, sebab diorang pun takde kuasa.

    Aiyo, ketinggalan giler baca blog nih. Tula.. ari tu update jarang2.

    Keke

    ReplyDelete
  5. lol. x tahan ayat last skali tu.. "Mintak-mintak cikgu hensems ketul2 mcm Jay Park!"

    ReplyDelete