Wednesday, March 21, 2012

Wheres my daddy?

Mode 2 minggu lepas adalah mode serabut ayam. Serabut yang amat sampaikan kurung diri kat bilik study lower ground floor library.Situ sunyi sepi sampaikan kengkadang risau kot terkurung dalam library.Yelah duduk terceruk dan tersorok sure tak perasan masih ada insan bernyawa dalam tu.

Mode serabut berterusan hari demi hari..bak kata sorang makcik PhD yang jawab "same shit,different day" setiap kali saya tanya "hows everything?", sekadar berbasa basi.

Bila serabut mode sentiasalah tunduk ke lantai ala2 menjaga pandangan.Hakikatnya malas nak berhai hai dengan orang.Kotlah,terserempak dengan orang yang dikenali.

Ketika di bahagian buah-buahan saya terdengar suara budak kecik dalam umur 4 tahun "Where is my daddy".

Saya pusing.Oh dia memang tujukan soalan kat saya! Sen.tap!

Saya pusing keliling,kotlah ada sesapa yang offer nak tolong.Tapi orang tak ramai dan semua orang sibuk membeli dan blah.

Saya pandang budak kecik comel tu. Dia tanya lagi "Where is my dadday".

Saya hanya mampu balas "Where is your daddy?"

Budak kecik tu terus blah sambil laung-laung "Daddy! Daddy!".

Budak tu mesti jumpa daddynya,sebab keluasan kawasan groceries tu sangatlah kecik.Ala2 macam groceries area kat Hok Ki Seng Tok Jembal. Mungkin juga besar sikit dari Yoon Foong Fair Price Market Tingkat 1.

Yang menjadi isu entry kali ini adalah 'soalan budak kecik tu membuat saya tersenyum sendiri'. Dan baru saya sedar dah banyak hari tak senyum.kekekeke

Sayangilah anak anda.Janganlah biar anak-anak hilang dari pandangan mata..

Caption gambar: Mamai akan makan semua mak bapak yang cuai jaga anak-anak. Takut kan????

No comments:

Post a Comment